Blub wij zijn een vis - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Blub wij zijn een vis - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Blub wij zijn een vis

Door: William en Cindy

24 Juli 2014 | Australië, Port Douglas

Het Great Barrier Reef gaan we vandaag van dichtbij bekijken. We worden om 8 uur opgehaald bij ons onderkomen en rijden 5 minuten naar de haven. Tammy, onze hostes van vandaag, ontvangt op de zeilboot waar we mee naar Low Isles gaan varen. Het eiland heeft alleen een lighthouse en twee bewoners, die het eiland onderhouden en beschermen. Het is ontstaan doordat er zand op het rif ophoopte. Syd is onze schipper voor vandaag. Nadat we aan boord zijn gegaan , krijgen we direct een lekkere bak koffie of thee aangeboden met een muffin of bladerdeeg gebakje met jam. William vond de koffie te slap, maar dat is hier normaal. Daarna begint de vaartocht van een uurtje over de vrij kalme zee. Af en toe beukt er een grote golf tegen de voorkant van de boot en worden de mensen voorop de boot verrast met een zeedouche. Wij hebben gelukkig een mooi plaatsje naast de schipper gevonden en de meiden in het midden van de boot.
Syd vaart de boot naar een afgesproken plek en gaat daar voor anker naast een kleiner bootje met een glazen bodem en we worden in 2 groepen naar het eiland gebracht.
Nadat we ons plekkie hebben gevonden op het strandje onder een gevlochten parasol, worden er 2 groepen gevormd, de beginners en gevorderden. Cindy, Melissa en Melanie hebben al vaker gesnorkeld en William doet de sprong in het diepe en wordt ook gevorderde.
Onze groep wordt door Tammy een klein uurtje door het rif geleid en ze laat ons de mooiste plekjes zien en verschillende vissen. Ook zien we nog schilpadden. Het is echt fantastisch.
Na deze tocht gaan Melanie en William nog even zelf rondsnorkelen en daarna even bij komen met z’n allen op de picknickplek. We nuttigen daar een appeltje en drinken water en krijgen om 11.45 een rondleiding van Syd over het eilandje om daarna weer in het kleine bootje afgeleverd te worden bij de zeilboot waar ons een zeer goede lunch wacht. Er is brood, vleeswaren, koude pasta, gewone – en aardappelsalade en grote Prawns en fruit. Het was echt zalig.
Na de lunch zagen we al vanaf de boot grote vissen zwemmen om ons heen en konden we nog een uurtje rondsnorkelen . We hebben gewoon tussen de haaien gezwommen(kleintjes).
Bij terugkomst stond de koffie en thee al klaar met zalig gebak en als je iets anders wilde, alles was er van bier tot wijn of champagne(als je maar betaald)
Onder een zalig zonnetje zijn we weer aan de terugreis begonnen terwijl we tussen door nog werden bediend met zeer sappig fruit. De bediening was uitstekend.
Bij aankomst werden we na 10 minuten wachten weer netjes opgehaald en bij ons huisje weer neergezet. William had nog energie over en is 4 km over het strand gaan rennen, pracht ervaring.
Melissa ging voor deze avond tortilla’s maken, wat een goede afsluiting was van de dag.
Al met al een dag om zeker niet te vergeten, wat een pracht , wat een ervaring!!

• 25 Juli 2014 - 12:44

Pia Kleij:

wow mooie foto s jullie hebben de belevenis van jullie leven hier blijf je op terug kijken nog veel plezier