Dag 23 Auto spoorloos - Reisverslag uit Melbourne, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 23 Auto spoorloos - Reisverslag uit Melbourne, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 23 Auto spoorloos

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

03 Augustus 2019 | Australië, Melbourne

En hoppa, in één keer € 6000,- weg van je rekening. Gisteren zijn we er al druk mee geweest, omdat er opeens meerdere hoge bedragen stonden gereserveerd. Vandaag is het dus echt afgeschreven. Rental cars gemaild en gebeld. Na 20 min beltegoed op en geen contact. Via mail wel antwoord, maar ze kunnen niks doen voor ons. Visa gemaild en gebeld. “Ja, dat is wel vervelend meneer dat er zomaar € 6000,- van uw rekening af gehaald wordt. Maar dan moet u toch eerst zelf contact opnemen met de verhuurmaatschappij.” Wij kunnen pas iets doen als alle juiste formulieren zijn ingeleverd. Bargain gemaild en gebeld. Geen gehoor en geen antwoord op de mail. Vanmorgen nogmaals geprobeerd te bellen en nu krijgen we een dame aan de telefoon die ons meldt dat de auto niet op het parkeerterrein staat en vermist is. Heel raar want we hebben hem echt neergezet en de sleutels ingeleverd bij de balie. We hebben nog nooit een briefje gehad dat we een auto hebben ingeleverd en nu dus ook niet. We snappen dus ook niet dat de auto niet op de parkeerplaats meer stond. We hebben een beschrijving gegeven van de meneer achter de balie en de mevrouw die ons zie waar we de auto moesten parkeren. De vrouw aan de telefoon gaat het proberen uit te zoeken, maar we zijn aan haar overgeleverd. Ze vraagt of we haar de tijd willen geven om het uit te zoeken, maar we zijn nu inmiddels alweer aan het eind van de dag en hebben geen bericht van haar gekregen. We wachten nog maar heel even af. Het limiet van de Visa is wel krap nu, maar we redden het wel. Het is wel een vervelend gevoel dat je beschuldigd wordt van iets wat je niet gedaan hebt en waar je ook niets aan kunt doen.

De verhuurders van het huis waar we nu logeren zijn ook niet te bereiken. Heel vreemd dat je de ene dag op de zesde etage naar een kantoortje gaat en dat je de volgende dag daar aanklopt en dat er iemand open doet die het appartement gehuurd heeft. De telefoon wordt ook niet opgenomen van de contactpersoon. Bijzondere dingen gebeuren in Melbourne.

Na al het gedoe met mailen en bellen gaan we toch maar op pad. We willen vandaag de toeristentram nemen en naar de Queen Victoria Market. Als we bij de tramhalte staan duurt het minstens 20 minuten voordat de tram komt. Het is super druk, maar niet alleen met toeristen, want de meerderheid van de tram zit vol met inwoners van de stad. De trams in de binnenstad zijn hier gratis. Dus iedereen springt hier in en uit de tram om even een paar straten verderop boodschappen te halen. Dit werkt niet in het voordeel van deze tram. Er wordt ook een verhaaltje over de gebouwen en parken waar je langs rijdt gedraaid, maar daar is niets van te verstaan. Het was dus geen succes.

De markt was de zwarte markt, maar dan in Melbourne. Veel kraampjes met kleding, speelgoed, souvenirs en eten. Hier en daar iets bijzonders, zoals houtsnijwerken of leren artikelen. De voedsel markt hebben we maar overgeslagen.

Op de terugweg naar de auto halen we pizza’s, zodat we lekker makkelijk kunnen eten voordat we vanavond naar de AFL wedstrijd kunnen gaan. Deze begint om 19.30 uur dus we zijn pas heel laat weer thuis. Morgen schrijf ik daar dan wel over.

• 03 Augustus 2019 - 16:12

Ger Zoon:

Wat een narigheid ,hoe gaat dit nu verder .
    Moet je daar aangifte van doen en/of vele formulieren in vullen.
    Sterkte gewenst ,hopelijk komt alles goed.
    Gr. Papa

• 07 Augustus 2019 - 08:59

Lidy Van Wittmarschen:

Jullie kunnen niet zeggen dat er niets gebeurd op jullie reis, maar dit is toch wel erg zuur en als je dan ook je verhaal niet kwijt kunt baal je natuurlijk als een stekker. Veel sterkte.