Dag 18 Zoodoo Zoon - Reisverslag uit Tea Tree, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 18 Zoodoo Zoon - Reisverslag uit Tea Tree, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 18 Zoodoo Zoon

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

29 Juli 2019 | Australië, Tea Tree

Het plan van de planning gaat niet door. We hebben ontdekt dat de wegen langs de kust iets minder snel gaan dan google maps voor je uitrekent. Geen lange auto dag hebben we gisteren besloten. Bij het zoeken naar ons appartement op Google maps zien we dat er een dierentuin achtig park ongeveer naast ons huisje is. We besluiten dat we op Tasmanië toch nog wel een Tasmaanse duivel willen zien, ook al is het in een dierentuin.

We starten rustig op en vertrekken om 9.30 uur. Eerst naar de cach waar we gisteren niet meer aan toe kwamen. Helaas hebben we het niet gevonden, maar het uitzicht en de plek waren wel heel mooi. In de verte van de baai zien we een regenboog. Dat is de kant waar we naartoe gaan rijden, dus hopen maar dat het mee gaat vallen met de regen.

De eerste stop is kort. Er is een brug die Spikey Bridge heet net 5 kilometer vanaf de camping. De brug heeft allemaal puntige uitsteeksels en is gebouwd door gevangen. Waarom ze de uitsteeksels erop hebben gemaakt stond er niet bij.

We rijden door en helaas begint het te regenen. Het volgende stopje is een café waar we lekker een bakkie halen met wat lekkers erbij. Na de break gaan we door naar het uitkijkpunt waar we naartoe willen. Ondertussen is de regen wat minder geworden en terwijl we de berg oprijden gaat zelfs de zon weer schijnen. De weg begint gewoon als asfaltweg maar halverwege wordt het gravel weg. Three thumb lookout kijkt uit over de hele kust waar we gisteren hebben gereden en aan de andere kant waar we naar toe gaan. Dat was zeker de moeite waard.

Weer beneden aan de berg rijden we door richting Richmond. Als we er bijna zijn rijden we nog even eerst naar Sorell. Hier kunnen we namelijk beter de boodschappen doen. Het is een grotere plaats met een Coles (en nog veel meer). Melanie heeft wat snacks nodig om morgen de reis naar huis te kunnen maken. Dit is haar laatste nacht hier. We eten vanavond Kangoeroe gehaktballen, boontjes en zoete aardappel. Allemaal Original Aussie food. Melissa gaat het klaarmaken.

Na de boodschappen rijden we via Richmond naar ons huis. In Richmond maken we nog een foto van een brug uit 1823 die nog steeds in gebruik is. Het is Australisch erfgoed. Ons huis is nog 15 minuten rijden. We komen iets eerder aan dan de inchecktijd, maar we kunnen er gelukkig in. Als we zijn uitgeladen rijden we weer terug naar de Zoodoo Zoo. Daar komen we om 14.00 uur aan. Precies op tijd voor het leeuwen voeren. Er is een uitleg en je mag de dieren voeren. Als deze presentatie voorbij is wordt je meegenomen door de volgende verzorger. De Tasmaanse duivels zijn aan de beurt. De verzorger legt weer een heleboel uit en geeft ze een stuk bot met vlees eraan. Dit is binnen 5 minuten helemaal op. Dit beestje wil je niet tegenkomen in het wild. De verzorger neemt ons weer mee naar het volgende verblijf waar we de vogels kunnen voeren. Ook hier verteld hij weer het een en ander over de beesten. Als laatste op het programma staat een safari toer. Met een open kar worden we over het terrein gereden naar de Emoes. We hebben allemaal een bekertje met voer mee gekregen en de Emoes eten dit heel enthousiast uit je beker terwijl je het vasthoud. De bekertjes zijn vrij snel leeg en dan rijden we weer door. Naar de zebra’s gaan we nu. Die worden door de verzorger gevoerd, terwijl hij over de beesten verteld. Je mag ze aaien terwijl ze langs de wagen lopen. De laatste stop is bij de dromedarissen. Deze worden gevoerd door de verzorger, maar hij staat in de kar. Dit betekent dat de hoofden van de dromedarissen in de kar komen. Hilarisch en indrukwekkend groot. Erg leuk om dit te doen. Na alle rondleiding gaan we zelf door het park. We kopen voer voor de Wallaby’s en Kangoeroes en gaan ze voeren. Er zijn op deze dierentuin allemaal albino dieren we zien wel 10 wallaby’s, een slang, een hert en een pauw. Na 2 uurtjes gaan we weer terug naar huis. Lekker chillen, want er is een bubbelbad, een open haard, een zeer grote bank in de huiskamer.

Vanavond nog een potje kaarten, want de stand is 2-2. De beslissende partij voor deze vakantie.

Morgen eerst naar Sydney vliegen en dan gaat Melanie door naar Nederland. Wij gaan nog verder met onze reis door Australië.

• 29 Juli 2019 - 10:05

Evelien Zoon.:

Het waren weer mooie foto’s

Voor Melanie de laatste slaap nacht.

Als dat de Tasmaanse duivels zijn dan moet je ze niet tegen komen.
    Wat zien ze er gemeen uit.
    Ik maak thuis een lekkere saus dan gaan wij samen nog even eten en dan gaat Melanie naar huis Melanie een goede reis en tot woensdag.

Gr.