Dag 17 Geocaching - Reisverslag uit Swansea, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 17 Geocaching - Reisverslag uit Swansea, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 17 Geocaching

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

28 Juli 2019 | Australië, Swansea

6 uur rijden over een stuk van 121 km. Nee, we hadden geen pech, maar we hebben schatten gezocht. Op de route die we hebben gereden hebben we met de geocach-app gezocht naar plaatsen waar andere mensen “schatten” hebben verstopt. De schatten zijn vaak bakjes of kokertjes waar een logboekje in zit en dingen die mensen in de bakjes achterlaten. Zoals bijvoorbeeld een pen, speelgoed poppetjes, speelkaarten, visitekaartjes, je kunt het zo gek niet bedenken als het maar in het bakje past. We hebben er vandaag 7 gezocht en 6 gevonden. Hierdoor zijn we op mooie en interessante plekken terecht gekomen.

Voordat we met het cachen begonnen zijn we eerst naar Bay of fires gereden. Hier zijn rotsen die rood van kleur zijn. De naam van de baai komt echter vanuit geschiedenis. Namelijk omdat de Aboriginals hier langs de kust veel vuren aan staken. Hier vandaag is onze cach tocht begonnen.

De eerste was een tijdcapsule die in het plaatsje stond waar we sliepen. Het is een beschilderd ei. Het mag in 2026 weer worden open gemaakt. We konden hier dus niet onze naam achterlaten.

Op naar de volgende cach. De weg naar alle plekken toe is langs de kust en wonderschoon. Soms groen en soms heel droog en zanderig. Rechts bergachtig en links alleen maar zee zover je kan kijken. De tweede cach is verstopt onder de trap naar een uitkijkpunt bij een strand. Enorme golven zijn er te zien. Helaas geen walvissen die je hier vandaan zou kunnen spotten. Ondertussen is het al middag geworden en eten we de broodjes op en de schat is gevonden.

De derde cach ligt verstopt bij een brug waar je alleen te voet kan komen staat er als hint. En bij de eerste diagonaal. We hebben het niet kunnen vinden. Maar het was een mooi plekje.

Schat 4 is ook langs het strand, maar bij een camping. Nadat we het doosje gevonden hebben lopen we nog het strand op en horen muziek onder onze voeten. Bij elke stap dat je doet maakt het zand geluid. Het is ook een prachtig strand en mooi uitzicht. Niet ver hiervandaan is de volgende cach, maar deze licht juist boven op de berg. Melissa heeft tot nu toe alle caches als eerste gevonden en ook deze heeft ze in een mum van tijd. We noteren onze naam en gaan weer naar beneden. Intussen hebben we wel trek en dorst gekregen. We besluiten te zoeken naar een fish en chips restaurant in het plaatsje Bicheno. De eerste waar we parkeren blijkt dicht te zijn, maar iets verderop aan het water is er nog één. We bestellen haai, wijting en perch (baars) met patat. Het smaakt lekker. Ja, ook de haai is erg lekker. Na deze culinaire stop gaan we weer verder met speuren. Ongeveer 800 meter verder parkeren we weer. Hier is een blowhole. Dat betekent dat er water omhoog spat doordat het in een gat of spleet stroomt met veel kracht. Het is vloed aan het worden, dus het water komt redelijk krachtig de spleet in stromen. De cach hangt deze keer aan een tak in de bosjes. Dat is nummer 6. Nu gaan we op zoek naar ons huisje. Vandaag een camping. Een prima huisje met twee slaapkamers en alles erop en eraan. We besluiten dat we vandaag gaan BBQ-en en gaan boodschappen halen. Om 16.00 uur zoeken we nog onze laatste cach vlak bij de camping. Dat was ook meteen een mooi wandelingetje over het strand en door het dorpje.

De openbare BBQ hebben we om 17.30 uur aangezet tijdens het schemer. Toen we gingen eten was het al donker. Candelight diner op de camping. Het was inmiddels ook wel fris (7gr.), dus we zijn na het eten snel naar binnen gegaan. Het was weer een vermakelijke dag.

• 28 Juli 2019 - 08:46

Ger Zoon:

Mooie route langs de kust met veel variatie en ditmaal geleid door het zoeken van schatten
    met een van 85%.

• 28 Juli 2019 - 19:28

Anja:

Hoi allemaal,

Wat een mooie verhalen schrijven jullie over jullie reis. Leuk om zo mee te reizen!
    Geniet nog maar ff.

Groetjes,