Dag 15 Van zonnig Brisbane naar sneeuw in Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 15 Van zonnig Brisbane naar sneeuw in Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 15 Van zonnig Brisbane naar sneeuw in Hobart

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

26 Juli 2019 | Australië, Hobart

We hebben vandaag een reisdag. Vanuit Brisbane vliegen we naar Hobart. Ongeveer 2,5 uur vliegen en minstens 20 graden verschil. De lange broek en truien weer uit de koffer gehaald, maar dat is voor de ochtend eigenlijk veel te warm. Op het vliegveld checken we weer met de computer in. De labels moet je dan zelf aan je koffer plakken. De dame achter de balie checkt de koffer in, maar de band rolt niet dus de koffers blijven voor de balie staan. Zij zal ze later dan erop zetten hopen we. Op naar de douane. Dat is een stuk minder streng omdat we een binnenlandse vlucht hebben, maar natuurlijk wordt William weer tegen gehouden voor een explosieven controle. Alles goed natuurlijk, maar toch.

We gaan naar de vertrekhal en wachten een uur tot we gaan instappen. Er wordt na een half uur omgeroepen dat we naar een andere gate moeten. Gelukkig niet ver. Van 47 naar 46. Dat is te doen.

Eenmaal in Hobart lopen we langs de douane. Er staat een hondje met een beambte bij de uitgang die iedereen besnuffeld. En ja hoor. We zijn weer de klos. Ik ben het dit keer. Ik moet mijn tas legen, omdat er misschien groente of fruit in zit. Dat is niet het geval, maar wel een paar plastic boodschappentassen waar groente en fruit in hebben gezeten. Dat is waarschijnlijk waarom de hond mij eruit pikte.

We verdelen ons om koffers en auto op te halen. Hobart airport is super klein, dus alles is binnen 100 meter van elkaar vandaan. Er is ook maar 1 band waar de koffers naar binnen komen. Heel overzichtelijk.

De auto die we krijgen is eigenlijk net weer iets te klein voor de bagage die we mee hebben, maar we redden het. Je krijgt niet altijd de auto die je boekt, waardoor de inhoud soms wat kleiner is.

Op weg naar het appartement om in te checken. Daarna gaan we op zoek naar eten en Mount Wellington. De berg is goed te bereiken. Hij is 1271 meter hoog en erg koud boven. Er ligt zelfs sneeuw op het topje. We genieten van het uitzicht over heel Hobart. Bij het klimmen naar het topje moet je over een rotsachtig pad naar boven. Dat was een kleine uitdaging. De weg naar beneden een grotere. Melanie stapt verkeerd en valt. Gelukkig niets ernstigs, behalve een schaaf en een paar blauwe plekken. We kunnen verder over een wandel boardwalk. Dat is een stuk veiliger.

We rijden weer terug naar de stad, waar een avond markt met muziek en foodtrucks is. Het plan was om daar te eten, maar het is best fris buiten en het ziet er allemaal niet heel aantrekkelijk uit. We gaan op zoek naar een restaurant. Dat wordt the Brick factory. We bestellen allemaal een hoofdgerecht en een drankje. Hier moet je dat aan de bar doen. Je betaald dus vooraf en dan krijg je een nummer mee. Het drinken krijg je meteen mee en het eten komen ze dan brengen. Het smaakt voortreffelijk. Na het eten gaan we naar de overkant van het pleintje, want daar is een dessert café. Daar bestellen we een toetje. We hebben een parkeerplaats tot 18.50 uur, maar het is al 18.25 uur. Ik loop snel even terug om bij te betalen. Als ik terugkom is het toetje als gebracht. Uiteindelijk had ik dus niet naar de auto terug hoeven lopen.

Op de terugweg naar het appartement staat er 80 meter voor de inrit van het complex een politie alcohol controle. En iedereen moet blazen. A: “Heeft u gedronken meneer?” W:“Ja ,een biertje.”

A:” Hoe lang geleden?” W:”Ongeveer een uur geleden.” A:”Goed dan mag u blazen.” Binnen enkele seconden komt de uitslag in beeld bij de politie agent. Gelukkig alles ok. A:”Goede reis verder.”

Ja, bedankt. We gaan de eerstvolgende ingang links en zijn thuis. Weer wat bijzonders!

Ps. Een extra bericht voor Pia. Veel leesplezier weer. En vooral beterschap. Kusje van ons!

• 26 Juli 2019 - 10:18

Wilma:

Het zal ongetwijfeld een geweldige reis zijn waar jullie zeker van genieten, maar wat een gedoe allemaal, zeker op de luchthavens.
    Volgens mij moeten jullie nu al op je tandvlees lopen en jullie moeten toch nog even.
    Alleen van het lezen van jullie avonturen word ik al doodmoe, maar ja jullie zijn tenslotte ook een paar jaartjes jonger dus het zal wel lukken.
    Blijf er dus van genieten!!!!
    Gr. van ons

• 26 Juli 2019 - 12:20

Karin:

Goedemiddag luitjes, wat maken jullie leuke mooie en ook irritante dingen mee.
    Lijkt me verschrikkelijk om er elke keer wel een keer uitgepikt te worden, maar misschien went dat ook wel weer.
    Ik vind het elke dag weer een feest om jullie belevenissen te lezen.....
    Heel stiekem......zou ik nu wel even willen ruilen ivm met het weer!!!!!! Het is hier niet leuk meer zo onwijs vies warm, maar dat terzijde.
    Leuk om te lezen dat jullie allemaal erg genieten heerlijk.
    Jullie zien mooie en interesante dingen, heel leuk allemaal.
    Ga nog even lekker genieten van jullie prachtige reis.
    Lieve groetjes Karin

• 26 Juli 2019 - 13:17

Ger Zoon:

Wat een veilig gevoel moet dat zijn en irritant tegelijk al die controle.
    Veel variatie in landschappen, klimaat en culturen.
    Geniet er nog maar van het is zo voorbij.
    Groetjes