Dag 14 Nog meer dieren - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 14 Nog meer dieren - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 14 Nog meer dieren

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

25 Juli 2019 | Australië, Brisbane

Het tweede nachtje in dit appartement is helaas niet zoals gepland, een korte. Buiten naast het appartement worden wat bouwwerkzaamheden verricht en die vinden het nodig om om 5.30 uur te beginnen met het verslepen van hekken over het asfalt. Dan denk je we blijven nog even liggen, maar dan begint om 6.00 uur een buurman tegen zijn kind te schreeuwen en met deuren te slaan, waardoor het niet meer lukt om in slaap te vallen. De ochtend kan beginnen.

Vandaag gaan we los van elkaar op pad. Melanie wil graag een walking tour door de stad maken en wij (de andere drie) willen graag naar Lone Pine Koala Sanctuary. De activiteiten zijn niet samen op één dag te doen, dus gaan we apart.

Drie jaar geleden waren wij ook in Lone Pine, maar toen hebben we niet alles kunnen zien van de shows. Vandaag hebben we extra goed gekeken op het programma, zodat we niets kunnen missen. We gaan eerst naar de foto’s. De foto die gemaakt wordt door de professional is snel klaar. Om precies te zijn één klik. Dan worden er nog foto’s gemaakt met onze eigen camera’s. Tijdens het wisselen van camera laat het meisje mijn camera uit haar jaszak vallen. We kijken snel of hij het nog doet. Gelukkig hij doet het nog.

Na het maken van de foto’s lopen we naar de voersessie van de Lorikeet, dit is een soort papegaai. Ze leven in het wild en komen alleen voor het eetmoment naar de dierentuin. We lopen namelijk meerdere keren langs deze plek de hele ochtend en dan is er geen vogel te zien. Voordat de voertijd begint zitten ze in de fontein en wassen zich. Of ze zitten in de bomen te tutten in paren. Als de dierenverzorgster komt legt ze iets uit over de vogels. Er worden bakken uitgedeeld die je vast mag houden. De vogels maken een helskabaal en komen enthousiast eten uit de bakken. Als we klaar zijn zetten we de bak terug en gaan verder.

We hebben een zakje voer voor de kangoeroes gekocht en wandelen naar het veld waar ze verblijven. Er zijn ook een heleboel kleuters op dat moment op het veld, dus de kangoeroes zoeken veiligheid achter hun hek. Ze kunnen daar blijven als ze geen zin hebben in de bezoekers. Er zijn een paar kangoeroes die toch wel wat willen eten en die komen naar de mensen toe. We bewaren wat voer, zodat we op een rustiger moment terug kunnen gaan.

De volgende stop is de roofvogelshow. We worden voorgesteld aan een twee verschillende uilen en een adelaar. Ze vliegen vlak over onze hoofden en we krijgen veel informatie te horen. Veel van de info is langs ons heen gegaan, want we zijn zo gefocust om mooie plaatjes te schieten.

We lopen na de show door naar de sheep dog show. De honden van de show waren mega enthousiast en konden niet wachten om de schapen over het veld te laten lopen. Ze kregen als beloning een koud bad om even in de dompelen. Na ongeveer 15 minuten is de show alweer voorbij.

Hierna gaan we op eigen tempo door het park. We halen onze foto op en gaan van de Platypus naar de vogels, Tasmanian Devils, nog meer Koala’s, reptielen en nog een keer naar de kangoeroes. Tussendoor eten we ons broodje en appel. Rond 13.00 uur verlaten we het park en gaan op zoek naar Melanie. Die vinden we midden in de stad bij het Anzac square. We krijgen een verkorte versie van haar walking tour en horen meerdere dingen die ze vanmorgen heeft gehoord. Een privé toer door Brisbane. Melissa heeft rond 17.00 uur afgesproken met een reisgenoot van haar Scandinavië reis. Die woont hier in Brisbane en wilde na haar werk wel gezellig een drankje doen. Wij eten vast en Melissa komt later. Na[CZ1]  het eten even relaxen en verslagen schrijven.

[CZ1]

• 30 Juli 2019 - 12:39

Lidy Van Wittmarschen:

Hallo, daar ben ik eindelijk weer. Het is vandaag 30 juli en eindelijk heb ik tijd om jullie verslagen te lezen.
    Mijn verjaardag was bloedheet en daardoor kwam iedereen verdeeld dus van donderdag t/m zondag visite gehad. Gisteren ruimen en vandaag lezen.
    Wat een geweldige trip en helemaal als je een aantal dagen achterelkaar leest is het net of je erbij bent. Erg leuk. Ik heb nu dag 14 gelezen dus heb er nog 5 te gaan. Heerlijk.
    Ik meld me straks weer. hihihi