Dag 13 Wildlife dagje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 13 Wildlife dagje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 13 Wildlife dagje

24 Juli 2019 | Australië, Brisbane

Stradbroke Island staat op het programma. De weervoorspelling is goed en we gaan op pad  in korte broek. Om 9.00 uur vertrekken we, nadat de laatste, van drie wassen, hebben opgehangen op de stoelen in de huiskamer. Gisteren hebben we de andere twee gedaan. Er is een wasmachine en een droger in het appartement, maar net als vorige keer mag niet alles in de droger. Ook hier hebben we geen rekje om het op te hangen. De eetstoelen zijn gebombardeerd tot wasrek.

De rit naar de ferry is een drukke en we komen net op tijd bij de ferry aan. We kopen de kaartjes en kunnen vrijwel meteen opstappen. Lekker boven op het dek zoeken we een plekje. Het schema van de ferry’s is best strak, dus als iedereen aan boord is gaan we ook meteen varen. Nog geen drie minuten vanaf de jetty stopt de ferry ineens met varen. Het is eb, dus wij denken dat we op een zandbank terecht zijn gekomen. De schipper geeft flink gas en er komen vooral modderkolken van achter de boot. Na een paar minuten beginnen we te keren en komt de schipper vertellen dat er iets met de motor aan de hand is en dat we terug gaan om met de andere boot het nog een keer te proberen. Bij de jetty terug aangekomen, worden we vriendelijk doch streng gemaand om snel een plekje te zoeken. Er komen nog een paar nieuwe passagiers bij, die ander een uur hadden moeten wachten. Met een lekkere snelheid varen we nu naar het eiland, waar een bus staat te wachten. Daar kopen we weer een kaartje voor. Hij brengt ons naar point-lookout. Dit is volgens Bjorn, Maartje, Henk en Gerda het mooiste plekje van Stradbroke Island. Als de bus net wegrijdt merkt Melissa dat ze haar zonnebril in de bus heeft laten liggen. Bus weg is zonnebril weg.

We lopen over de George boardwalk de route. Na elke 10 stappen kan je wel stil gaan staan om foto’s te maken. Zo duren 1,2 km erg lang om af te leggen. We maken foto’s van de kustlijn en lopen door. Dan spot Cindy een Kookaburra in de boom heel dichtbij het wandelpad. Jammer genoeg gaat hij niet lachen, maar het is gewoon een prachtige vogel. Weer iets verder is een uitkijkrots waar we op een afstand meerdere walvissen voorbij zien zwemmen. Het is lastig om ze op de foto te krijgen, maar we hebben meerdere sprongen plonsen en staarten gezien. Ook zien we er schildpadden zwemmen. Super grote en ook een paar jongere die veel kleiner zijn. Ergens onder een boom ontdekken we ook twee kangoeroes die lekker liggen te chillen. Ze zijn al die pottenkijker wel gewend, want ze verroeren geen vin. Verderop op de route gaan worden we verrast door een groepje dolfijnen die vrolijk rondzwemmen. Het is geweldig om dit allemaal van zo dichtbij met eigen ogen te kunnen bekijken. Als we bijna aan het eind van de ronde zijn zien we nog onderwater een groepje Manta’s. Ze komen niet goed genoeg naar boven om ze heel duidelijk te fotograferen, maar we hebben ze gezien.

Na de wandeling gaan we bij de bushalte onze broodjes opeten en wachten op de bus. Als de bus er is blijkt dit dezelfde te zijn als op de heenweg. We vragen of iemand soms een zonnebril heeft afgegeven. Helaas niet, dus echt weg.

We rijden richting de binnenstad om daar in een woonwijk te parkeren, zodat we de cityhopper kunnen nemen. Dit is een hop-on-hop-off ferry die gratis is en je van de ene naar de andere kant van de rivier brengt in de binnenstad van Brisbane. We stappen af in Eagle street en stappen daar op een bus die elke keer hetzelfde rondje rijdt. Ook deze is gratis en je kan op- en afstappen wanneer je wilt. We stappen af bij Elizabethstreet en lopen naar de Victoria brug. Daar maken we een aantal mooie plaatjes van de skyline van Brisbane. Er is net een diploma uitreiking geweest, want er zijn honderden studenten in cap en gown. Allemaal met familie foto’s aan het maken. We lopen over de Southbank naar de ferryhalte om ons weer terug te varen naar de auto. Ondertussen gaat de zon langzaam onder en we komen in het donker aan bij de laatste halte. We stappen uit en lopen onder een paar bomen door. Melanie ziet een paar diertje in een boom zitten. Een Australiër vertelt dat dat possums zijn. Ze zien er schattig uit voor zulke roofdieren.

Rond 18.30 uur zijn we thuis om even om te kleden voor het eten. We hebben voor onze trouwdag een etentje gekregen van Melissa en Melanie. Vandaag gaan we dit doen. In Chinatown vinden we een restaurant dat er wel goed uitziet. Na het bekijken van de kaart kunnen we meteen bestellen. Binnen 10 minuten staat alles op tafel. Het is erg lekker en ook veel. Rond 20.15 uur zijn we weer thuis. De meiden hadden besloten om Mac te eten. Na het vouwen van de was nog even dit verhaaltje schrijven. Dan gaan we maar naar bed. Morgen nog een dagje in Brisbane.