Dag 6 Stormachtig dagje - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 6 Stormachtig dagje - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 6 Stormachtig dagje

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

17 Juli 2019 | Nieuw Zeeland, Picton

Een rustig begin van deze dag qua opstaan. 8.00 uur de wekker en het plan is om om 9.00 uur te vertrekken. Het downloaden van de foto’s gaat elke dag met heel veel moeite, maar gisteren avond hebben Melissa en ik van 21.30 uur tot 22.00 uur buiten bij de receptie in de kou gestaan om de verslagen en foto’s door te sturen. Hoe dichterbij je was hoe beter de verbinding, dus even dikke kleren aan en wat geduld. Niet alle foto’s waren nog gelukt bij mij dus om 8.30 uur nog maar een keer buiten staan om de volgende lading te sturen. Ondertussen kon ik dan meteen met de Bluebridge bellen om te vragen hoe we konden omboeken naar de andere maatschappij. Na ongeveer 20 minuten in de wacht te hebben gestaan (er zijn natuurlijk meer mensen die moeten omboeken) kwam er een vriendelijke meneer aan de lijn die meldde dat de maatschappij het geld terug stortte en dat we zelf een andere boeking bij de andere maatschappij moesten doen. Dus zo gezegd zo gedaan. Via internet, ik was toch al dichtbij het wifinetwerk, de website opgezocht en de tickets gezocht. Voor de zekerheid William nog even me laten kijken en samen de gegevens ingevuld. Druk op verzenden en geregeld. De bevestigingsmail was met een paar seconde ook binnen. Ik vroeg aan de mevrouw van de receptie, die inmiddels open was, zodat we binnen konden zitten, of ze dit uit wilde printen. Ook dat was snel gedaan. Melissa was inmiddels ook even komen kijken en las de bevestiging. “Uh, weet je dat je nu voor 18.45 uur geboekt hebt?” “NEEEEEE!”
Dit hadden we 3 jaar geleden ook al een keer. Je hebt hier am en pm. daar kan ik maar niet aan wennen. Telefoon er weer bij en bellen met de Interislander. “Kunt u ons nog omboeken naar de eerste vaart van de ochtend?” Het was gelukkig geen probleem. Behalve dat het nog iets meer koste, maar dat was toch al het geval. Om 9.36 uur konden we dan toch op pad. Nu nog zorgen dat de auto later ingeleverd en later opgehaald mag worden donderdag.
Eerst gaan we op pad naar een zeehonden kolonie. Die wonen op Cape Foulwind. Had ik al gezegd dat het aan het regenen was? En dat er een behoorlijke wind staat? Nou, het was behoorlijk stormachtig en het was erg rustig bij de zeehonden. Het is wel droog geworden. Een aantal zaten rustig op de rotsen en lagen zo ver mogelijk van het water weg. De zee was wel een schouwspel op zich. Wit schuim, hoge golven die tegen de rotsen kletterden. Echt prachtig. Als het niet zo koud was hadden we er vast langer van genoten. Op naar Picton! We kijken onderweg of we nog stoppen voor een uitkijkpunt of een wandelingetje. Het gaat jammer genoeg weer heel hard regenen en we rijden door tot we een plekje vinden om koffie te halen. Weer een heel stuk verder even een sanitaire stop en tijd voor een broodje. Het weer klaart nog niet op. We rijden en rijden en rijden. Door bergen, dalen en zien veel mooie landschappen. Die nog veel mooier zouden zijn als het zonnetje zou schijnen. Ergens onderweg stoppen we nog een keer en ga ik bellen met Europecars. Ik leg uit dat we later gaan vertrekken en de auto later inleveren en dat we de auto aan de andere kan in Wellington ook later ophalen. De man snapt er geen bal van en vraagt het boekingsnummer meerdere malen. Hij wil ook William spreken, om toestemming te vragen dat ik de boeking mag wijzigen. Na weer alles nog een keer te hebben uitgelegd eindigt hij het gesprek bijna met de mededeling dat ik een bepaald bedrag moet gaan betalen. Ik geef daar geen toestemming voor en zeg dat we alleen maar 2 uur later zullen zijn en dat dat het enige is dat ik wilde melden. We hebben het gesprek gestopt. In Picton gaan we nog langs bij het verhuurkantoor en daar vind de man het prima als de auto 2 uur later wordt teruggebracht. Nu maar hopen dat de boodschap in Wellington ook is aangekomen.
Na een rit van 6 uur (300 km) kunnen we inchecken bij ons onderkomen. Het ziet er goed uit en we hopen dat de wifi hier beter zal zijn. Morgen weer vroeg uit de veren, want Melissa krijgt morgen via Skype virtueel haar diploma. We hopen dat het lukken gaat, want dat is toch wel heel bijzonder.
We gaan lekker uit eten in het restaurant recht tegenover ons appartement. Een vriendelijke en super snelle bediening van de serveerster maakt dat we binnen een uur voor- en hoofdgerecht hebben weggewerkt. Maar het was wel super lekker.

  • 17 Juli 2019 - 07:10

    Lidy Van Wittmarschen:

    Wat een heerlijk verslag, ik zit te genieten en reis in gedachten met jullie mee.
    Met Henk had ik het plan om ook eens te gaan, maar helaas. Misschien in de toekomst met een van mijn meiden.
    Voorlopig doe ik het met jullie verhalen.
    Ik hop dat het weer wat beter wordt. Hier is het heerlijk, niet te warm.
    Nou luitjes veel plezier en tot het vlgd verslag.

    Liefs Lidy

  • 19 Juli 2019 - 06:49

    Annelies:

    Al moeten jullie vaak moeite doen om de foto’s erbij te krijgen we genieten er wel van. Fijn dat jullie ons mee laten genieten. Nog een fijne reis.

  • 20 Juli 2019 - 14:05

    Dorine Balk:

    Ondanks de regen toch weer heel mooie foto's! Wel de moeite waard voor ons thuisblijvers om zo mee te genieten, hoor! Dus dank voor alle moeite!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William, Cindy, Melissa en Melanie

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 25804

Voorgaande reizen:

12 Juli 2019 - 10 Augustus 2019

We zijn nog niet uitgekeken

15 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Down under again

05 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Onze droomreis

Landen bezocht: