Reünie - Reisverslag uit Ballina, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Reünie - Reisverslag uit Ballina, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Reünie

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

29 Juli 2016 | Australië, Ballina

Op twee dagen na is het twee jaar geleden dat we met Mariette en de boys een hapje gegeten hebben in Ballina. Een mini reünie van een paar uur. Toen afgesproken dat als we weer kwamen er een langere dag van zouden maken. Deze dag is vandaag. We gaan met Mariette op stap naar Brunswick heads om een kano tocht te maken. In de Brunswick river varen we eerst land inwaarts om vervolgens stroom opwaarts weer terug te varen. Best pittig maar zeker de moeite waart. Op het moment dat we wegvaren is het nog eb, maar het water begint langzaam de rivier in te stromen. Het water is roodbruin van kleur als we wegvaren uit de monding. Langs de kant zitten meerdere groepjes pelikanen. We kunnen heel dichtbij varen. Het doet ze niks. Na een klein uurtje paddelen draaien we om en varen terug. Het water is inmiddels een heel eind gestegen en stroomt gestaag naar binnen. We lopen nog een klein stukje over een paar zandbankjes midden in de rivier. Als we bijna bij de riviermonding terug zijn, spotten we een grote rog. Minstens 1 meter doorsnee. Hij zwemt met een vaartje er van door. Het water is nu helder blauw en tijdens het varen kunnen we de bodem van de rivier zien. We blijven een beetje rondhangen en zien nog een paar grote roggen. De grootste is wel 1,5 m in doorsnee en heeft een staart van 1,5 tot 2 m. Wat is dat mooi om te zien.
Terug aan de wal gaan we naar een en ander plekje van de rivier, waar we nog even een stukje zwemmen. Het water is best fris, maar als je eenmaal door bent gaat het wel. De stroming is ook sterk door het nog steeds stijgende water.
Het zonnetje schijnt heerlijk en op een terrasje drinken we gezellig een bakkie. De jongens van Mariette komen straks uit school, dus we gaan weer richting Lennox Head. Wij gaan naar Ballina om boodschappen te doen voor de BBQ en om in ons motel de was te doen.
Rond 17.15 uur zijn we weer terug in Lennox. Op de openbare BBQ plaats, waar het inmiddels donker is geworden komen de jongens om te eten. Een winter BBQ onder een sterrenhemel heeft wel iets moois. We hebben ons broodje Okkebroek (broodje, hamburger, gebakken uien, saus en gebakken ei) ook in Australië geïntroduceerd. Het is goed gekeurd.
Bij Mariette drinken we nog een bakkie en laten we nog wat foto’s van de reis zien. Dan nemen we afscheid voor onbepaalde tijd. We komen graag nog een keer langs.

• 31 Juli 2016 - 08:49

Mariette:

Leuk!!! Kijk nu al uit naar jullie Volgende trip! Gaan we weer wat doen! Geniet nog van al het moois! Wens jullie onwijs Veel plezier! XXX