Memories - Reisverslag uit Ballina, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Memories - Reisverslag uit Ballina, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Memories

Door: Cindy en William

28 Juli 2016 | Australië, Ballina

Bling, 5.00 uur wakker! Nee, we zijn niet in Nieuw Zeeland. We zijn in Australië en dan mag je twee uur langer slapen voordat de dag begint. Het was de bedoeling om om 9.00 uur op pad te gaan. Dat wordt 8.00 uur naar de markt. De markt in Coffs Harbour bestaat uit 3 fruit/groente kramen, 2 bakkers, een wijnboer en nog een paar andere eetwaar verkopers. Daar zijn we snel doorheen. Bij een krantenwinkel halen we de Dutch Courier. De krant voor Nederlanders in Australië, waar mijn collega van school een column in schrijft. We gaan in het winkelcentrum een bakkie doen tot de gewone winkels open zijn. We hebben al zoveel foto’s dat het chipje vol is. We kopen een nieuwe.
Als tweede gaan we naar the Clog farm. Hier is een klompen maak demonstatie en een soort Madurodam achtige tentoonstelling. De vader van de huidige eigenaar heeft een aantal karakteristieke gebouwen uit Nederland gebouwd. Je mag er zo naar binnen om het te bekijken. De demonstratie begint pas om 11.00 uur. Nog tijd voor een bakkie in het Hollandse café/winkeltje. Je kan er pannenkoeken, poffertjes, croquetten en frikandellen eten. Er zijn ook stroopwafels, bokkenpootjes, drop, hagelslag, enz. te koop. De verleiding van een frikandel kunnen we niet weerstaan. Moet kunnen voor een keertje. Na de koffie naar de demonstratie. De man verteld ons in het Engels hoe een klomp gemaakt wordt. Grappig, want dat wisten we natuurlijk allang. Maar toch erg leuk hoe deze meneer het verteld. Na de demonstratie krijgen wij de klomp cadeau, omdat wij de bezoekers zijn die het verst weg wonen. Niet zo moeilijk, we waren ook de enige. De klomp moet uitdrogen en staat op de hoedenplank in de zon.
Hiervandaan gaan we naar het strand. Daar maken een paar prachtige foto’s en zoeken naar de start van de wandelroute die daar ergens begint. Blijkt dat deze vlak bij de Dolfijnen show begint waar wij twee jaar geleden binnen zijn geweest. De wandeling gaat door een mangrove bos. Het is eb, dus het water staat erg laag. We wandelen 7 kilometer en komen terug bij de auto uit. We eten ons broodje in de auto op en rijden richting een uitkijkpunt boven op de berg. Je kijkt over heel Coffs Harbour uit en veel verder dan dat. Op deze weg staat ook een boom die de Vincent Tree heet. Daar gaan we ook langs. Het is een hele hoge boom, die helaas dood is, maar vernoemd is naar St. Vincent.
Op weg naar Ballina laat Tomtom ons door een afgelegen gebied rijden, omdat hij vindt dat dat sneller is. Het is een mooie weg, waar we eindelijk wilde kangoeroes zien. Tot nu toe hadden we alleen één dode langs de weg zien liggen. Als we de auto stil zetten schrikken ze. Als er dan nog een grote truck langsrijdt huppen ze heel ver weg. We zien er nog een paar onderweg.
In het motel aangekomen blijkt het te donker om van de bbq gebruik te maken. We moeten een restaurant zoeken. Hoera, er is een chinees. William helemaal blij. Even kijken of er mensen binnen zitten, zodat we weten of het ok is. Nou, en of. Het was voortreffelijk.

• 28 Juli 2016 - 21:26

Evelien:

Mooie foto's.
    Wij zitten nu te kijken op de camping naar eenTroubadour verhalenverteller het is 21.30uur,