Great Ocean Road part 1 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Great Ocean Road part 1 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road part 1

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

16 Juli 2014 | Australië, Apollo Bay

Gisterenavond heeft het flink geregend, maar vandaag is de hemel weer stralend blauw. Rond 9.15 uur gaan we onderweg naar de Great Ocean Road. We hebben besloten de route in twee stukken te verdelen, zodat we ook nog tijd hebben om te stoppen bij leuke of mooie plaatsen. Als we het drukke werkverkeer van Melbourne voorbij zijn komen we weer in een oase van rust en ruimte. Via Geelong rijden we naar Torquay. Het is even raar, omdat je opeens al op de weg rijdt waar je zo lang naar uitkijkt. Vanaf af het begin van de weg is alles wat je ziet adembenemend. De oooh’s en aaah’s en wauw’s komen elke bocht weer uit onze monden. Je weet niet waar je foto’s van moet maken, zoveel moois. De eerste stop maken we in Anglesea. Daar halen we een handout van de vvv met alle mooie plekjes. Die hadden we zelf al opgezocht, maar hier was nog even de bevestiging waar we moesten zijn. Hier is ook een standje waar we even uitwaaien. Iets verder stop 2, Aireys Inlet. Op de klif staat the Split point Lighthouse. We lopen naar het topje van de klif om de vuurtoren te bekijken en van het schitterende uitzicht te genieten. Stop 3 is de Memorial Arch. Hier eten we even een broodje. Hier maken we een foto van twee Oostenrijkse meiden en zij van ons. We rijden weer verder en gaan van de route af om een waterval (Erskine falls) te bezoeken. 224 treden naar beneden en weer 224 treden omhoog. Dat was zeker de moeite waard. In het plaatsje Lorne drinken we een kopje koffie. De kaketoes vlogen letterlijk 5 cm over onze hoofden. Ze wisten precies waar wat eten te halen viel. Op ons tafeltjes stond aangegeven dat je ze niet mag voeren. Vanuit Lorne rijden we door naar Maits Rest. Daar wandelen we door een rainforrest. De wandelroute was maar 800 meter, maar wel zo prachtig dat je daar een half uur voor nodig hebt. Onderweg terug naar Apollo Bay halen we de ingrediënten voor ons avondeten. Snel nog even kijken op het strand. Wie weet zien we nog een walvis. Helaas geen geluk.
Om 17.00 uur rijden we naar ons appartement. Dit ziet er goed uit. Open haard, bubbelbad, grote woonkamer en heerlijke bedden. Melanie maakt het eten, Spaghetti bolognese. Heerlijk gegeten.

• 17 Juli 2014 - 13:31

Pia Kleij:

jeetje wat zien jullie mooi dingen zeg, en wat een landschap prachtig, volgens mij hebben jullie van alles en nog wat van het weer meegemaakt, sneeuw, hagel, wind, zon.
    leuke verslagen hoor net of je het ook meemaakt.
    nou geniet nog maar, tot het volgende verslag.