Great Ocean Road part 2 - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Great Ocean Road part 2 - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road part 2

Door: Cindy en William

17 Juli 2014 | Australië, Warrnambool

Het was een stormachtige nacht, wind, regen en hagelbuien niet te kort. Na een stevig ontbijt begonnen we om 9.30 uur aan het tweede deel van de Great Ocean Road. Na lang wachten was het de bedoeling om koala’s te gaan zien. In Cape Otway moest het gaan gebeuren. Op de weg naar the lightstation van Cape Otway spotte William onder het rijden een koala in een boom. Hij drukte pardoes op zijn koppeling, die we niet hebben in deze auto (automaat) en stonden we met een noodstop stil. Na bekomen te zijn van de schrik zat de koala nog ongestoord te eten. We hebben het kleine beestje meerdere keren vastgelegd. Hierna zijn we verder gereden en moesten goed opletten ivm loslopende koeien. Ze liepen rakelings langs de auto.
Bij het de ingang van het lightstation aangekomen zijn we eerst naar het uitkijkpunt gewandeld daarna naar de vuurtoren zelf. Onderweg kwamen we onze eerste echte levende Wallaby tegen. Ook deze weer vastgelegd op de foto. Omdat het nogal hard waaide, windkracht 11, zijn we maar kort boven op de vuurtoren geweest. Je waaide letterlijk uit je jas. Om weer even op te warmen drinken we een lekker bakkie met een taartje. Toen we weg wilden gaan, spotte Melissa nog twee aandoenlijke katjes. Heel bijzonder! Op de terugweg nog een aantal koala’s gezien.
We rijden weer verder naar Lavers Hill, waar we in het Melba Gully State Park een wandeling maken door een ander stukje regenwoud. Hier worden we verrast door een hagelbui. Buiten alle bomen hebben we twee vogels gezien. We waren ook de enige in het hele bos.
De weg naar Warrnambool is nog 100 km met verschillende mooie uitkijkpunten. We stoppen bij de 12 apostles, loch Ard Gorge, London Bridge en Bay of Islands. Bij de loch Ard Gorge stonden we in een inham waar de golven het strand opkwamen. Bij een grote golf was Melissa net iets te laat en haalde hierdoor natte benen. Was even lachen.
Als afsluiting rijden we naar Logans Beach in Warrnambool, waar we ook gaan overnachten. Onderweg ziet William een zeearend zitten op een paal langs de weg. We rijden eerst door en draaien toch even om om het beest goed te kunnen bekijken. Als we aankomen vliegt hij net weg met een konijn in zijn poten en landt in het weiland. Dit is een mooi fotomomentje. In Warrnambool aangekomen gaan we naar Logans Beach, want hier zwemt een moeder walvis met haar jong. Als we aankomen staan we twee minuten te staren naar het water en zien we het jong zwemmen. Snel een foto gemaakt en op weg naar ons verblijf. Heerlijk gegeten en straks nog een potje Canasta.

• 17 Juli 2014 - 21:09

Ger En Evelien:

Hallo vakantiegangers,

Het is hard werken aan de andere kant van de wereld lange dagen en veel organiseren.
    Maar dan zie je veel en doe je veel indrukken op,zelfs de herfst is in het land.
    Hier is het 25-30graden de laatste dagen juist tijdens de 4 daagse.
    Het is nu 21.00uur en zit heerlijk bij te komen terwijl jullie slapen en dromen over alle belevenissen.

Groeten, Ger en Evelien.

• 17 Juli 2014 - 21:09

Ger En Evelien:

Hallo vakantiegangers,

Hier is het 25-30graden de laatste dagen juist tijdens de 4 daagse.

Groeten, Ger en Evelien.

• 17 Juli 2014 - 23:41

Wim Van Mameren:

Jullie zien veel. Echt een belevenis zo'n reis. En leuk met het hele gezin.
    Wij maken nu een hittegolf mee. En .. geen windkracht 11. Gewoon, naar het strand.