Laatste etappe - Reisverslag uit Katoomba, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Laatste etappe - Reisverslag uit Katoomba, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Laatste etappe

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

10 Augustus 2016 | Australië, Katoomba

Het Aussi tempo begint er bijna aan het eind van onze vakantie in te komen. De wekker pas om 8.00 uur gezet en dan worden we ook pas echt wakker. ’s Nachts wel een paar keer door de kou van de airco wakker geworden, maar toch goed geslapen. We moeten om 10 uur uitchecken en pas om 12 uur naar het vliegveld. We gaan nog naar de George Brown Darwin botanic gardens, omdat we dat gisteren niet meer hadden gedaan. Het is een mooi aangelegd park met eeuwen oude bomen uit alle delen van heel Australië en Australische eilanden. We wandelen het hele park rond en drinken daarna bij Eva’s café een bakkie. Dan tanken en naar het vliegveld. Vlakbij het vliegveld is een bushfire en hierdoor komen er donkere wolken en as deeltjes op het terrein. We gaan naar binnen en lunchen voordat we inchecken. Tijdens het inchecken komt er een drugshond ons besnuffelen. Hij gaat langs iedereen in de rij en stop bij een meneer met een handtasje. Die hadden we al een keer zien staan en dachten die is vast op zijn vrouw aan het wachten. Maar de hond werd getraind, want er zat iets in het tasje. De hond had het goed gedaan. Eenmaal ingecheckt hebben we nog een uur om naar de gate te gaan. We lopen rustig door de douane waar Cindy weer eens wordt onderzocht op explosieven. Geen probleem zou je denken, maar rood scherm en alarm in woorden. Het meisje doet de check nog een keer op haar zelf om te testen of het apparaat werkt. Bij haar komt clear. Dan doet ze de tas nog een keer. Die is ook goed. Nu Cindy nog een keer. Dit keer is het wel goed. Bizar maar we kunnen door. In de wachtruimte kunnen we het starten van wel 20 straaljagers aanschouwen. Het uurtje is zo voorbij.
De vlucht is prima en na een extra lus in het begin en net voor de landing zijn we weer in Sydney terug. Daar gaan we op zoek naar de huurauto’s. Het zou ons toch bekend moeten voorkomen, maar we hebben een binnenlandse vlucht gehad en daardoor komen we op een heel ander stuk van het vliegveld uit. We melden ons bij Hertz en tot onze verbazing (of eigenlijk ook weer niet) staat onze auto nog niet klaar. Gelukkig is er toch een boeking te vinden in de computer en de auto is zo geregeld. Nu onderweg naar Katoomba wat nog 1,5 uur rijden is. Onderweg stoppen we nog voor een kop koffie en avondeten bij de Mac. Het is nl al 20.30 uur en dan heb je wel trek.
Om 21.30 uur komen we aan bij ons Motel. Vanmiddag hadden we zelf even gebeld, want de receptie sluit om 19.00 uur. Gisteren hadden we al een mail gestuurd, maar daar was nog geen reactie op gekomen. De jongen aan de andere kant van de lijn vertelde dat we kamer 114 krijgen en dat de sleutel onder de mat zou liggen. En ja hoor gevonden. De kachel en het licht stond alvast aan. Wat een service. Het is hier 15 graden, dus geen overbodige luxe. Morgen zullen we ons officieel inchecken.
William neemt meteen een warme douche om zijn rug weer te ontspannen. Daarna kijken we wielrennen en beachvolleybal. Als de Nederlanders het goed doen of tegen de Australiërs moeten dan zien we iets van Nederland op de spelen. Verder volgen we teletekst.
Ps. Aanvulling op gisteren. Cindy heeft de meest luxueuze public toilet bezocht. Je komt binnen met een lift deur. Dan zegt een meneer: “Welkom bij exeloo. De deur gaat nu op slot. U heeft 10 min.” Dan komt Tony Eyk uit de speakers en kun je rustig plassen. Als je naar buiten wil druk je op een knop en dan gaat de lift deur weer open. Vonden nog even grappig om te vertellen.

• 10 Augustus 2016 - 16:20

Jan:

Spanning ten top!

• 10 Augustus 2016 - 21:06

Evelien:

Het beste met je rug William
    Vakantie zit er bijna op jullie hebben veel gezien nog een paar dagen genieten .
    Gr van ons.

• 10 Augustus 2016 - 22:15

Lidy:

Hoi William en Cindy, dit is de eerste keer dat ik reageer op jullie verslag maar ik probeer ze wel allemaal te lezen. Moet er nog een aantal. Wat een reis zeg en erg leuk omdat met jullie samen zo te beleven. Henk en ik schreven ook altijd in waar ben jij nu, alleen niet zulke lange verhalen als jullie. We hadden daar nooit tijd voor. Ik vind het wel knap van jullie. Zo nu ga ik weer verder met lezen. Veel plezier de rest van jullie reis en groetjes van mij uit Hilversum.

• 11 Augustus 2016 - 00:48

Monique Meijer :

Dan is het bijna voorbij. Veel plezier de laatste dagen.