Luxe voor korte duur - Reisverslag uit Darwin, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Luxe voor korte duur - Reisverslag uit Darwin, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Luxe voor korte duur

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

04 Augustus 2016 | Australië, Darwin

Ja, het gaat gebeuren! We gaan vissen. Niet op open water, maar in de rivierbeddingen van Cairns. Via een site een tocht geboekt, maar we weten nog helemaal niet wat er precies gaat gebeuren. Gisteren kregen we een mailtje dat we ons om 7.10 uur moesten melden bij de haven. Als we aankomen is er nog niemand en ook geen boot. Wel de folder en het bord met het bedrijf erop, dus we zijn goed. Op de afgesproken tijd komt een mevrouw ons verwelkomen en meld dat de boot onderweg is. Hij laat nog even op zich wachten. Achteraf blijkt dat hij een jacht heeft versleept en ervoor gezorgd heeft dat deze niet tegen een nog groter jacht was aangedreven. Er moeten nog 4 mensen komen, maar er komen er maar twee opdagen. De mevrouw is niet blij, want dit zijn wel inkomsten die nu verloren gaan.
We varen een eindje de mangroven in en daar gaan we aas vangen. Helaas is er al een andere visser ons voor en onze visser Barry vangt niets. We verplaatsen naar een andere plek, maar Barry heeft pech. De vis wil niet in het net komen. Bij de derde plek hebben we meer geluk. Nu kunnen we naar een visplek. Het is er koud door de wind, dit maakt het niet echt een prettige plek. Eén van de jongens vangt wel een vis. We varen naar een tweede plek. Ook daar is niet veel animo om te happen. Na 3,5 uur op het water komen we bij de laatste plek waar we voor anker gaan. En ja, hoor hier hebben we eindelijk allebei een keer beet. Een Barracuda en een Moses Perch vis zijn onze catch of the day. Om 12.00 uur zijn we weer aan land. Weer een ervaring rijker.
Op een mooi grasveld in bij de haven eten we lekker in de zon onze broodjes eten en een lekker bakkie drinken om op te warmen. Daarna lopen we met de laptop naar de Mac Donalds om de foto’s van gisteren op het blog te plaatsen. De wifi van de afgelopen twee dagen was namelijk niet goed. Ook via de telefoon lukt het niet. Daarom hebben we nu een wifi apparaatje gekocht zodat we overal wifi hebben. In iedere geval als we hier in Australië zijn. Hoe het in Nederland werkt dat weten we nog niet.
We hebben nog een paar uur voordat we naar het vliegveld moeten, dus we lopen nog wat over de boulevard en door het winkelcentrum. Rond 16.00 uur eten we bij een restaurant, want we weten niet precies wat we in het vliegtuig krijgen. Op het vliegveld gaat alles weer prima. Behalve dat William weer zijn schoenen uit moet doen. De vlucht gaat ook prima en we krijgen toch een kleine maaltijd. Eenmaal in Darwin gaan we naar het verhuurbedrijf voor de auto. Daar staat onze boeking niet vermeld althans de verandering niet. Gisteren heeft Cindy een half uur met Nederland gebeld om het te regelen, omdat dit via de website/app niet goed ging. De mevrouw achter de desk helpt ons prima en we gaan op zoek naar de auto. We willen graag een 4x4, nou dit is ‘m. Wat een bak. Even wennen met rijden, maar hij zit lekker. Op weg naar het hotel. Het Hilton hotel. Voor een korte nacht. Om 6.00 uur gaat de wekker weer. Dat is pech, zo kort en het was niet gepland, maar het is niet anders. We hopen dat het extra lekker slaapt. Het welkomst koekje was in ieder geval lekker.

• 04 Augustus 2016 - 16:25

Jan:

De reis gaat lekker toch?
    Je ervaring met de karperput Velsen-Noord heeft dus niet geholpen, Cindy heeft even
    Gelachen? Gr .