So Cute - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu So Cute - Reisverslag uit Brisbane, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

So Cute

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

31 Juli 2016 | Australië, Brisbane

De vogeltjes in dit deel van de stad zijn vroeg wakker, dus wij ook. We hebben geen reisdag en kunnen rustig aan doen. We bezoeken vandaag het Lone Pine Koala park in Brisbane. Een klein opvang park voor koala’s en andere Australische dieren. We zien bijvoorbeeld een mooie Kookaburra, Kaketoes, Vleerhonden, Kangoeroes en een Platypus (vogelbekdier). Deze laatste leeft net als de Kiwi in Nieuw Zeeland ’s nachts en kunnen we in het wild niet tegenkomen. Het is de eerste keer dat we dit gekke beestje in het echt zien. Het is een bezig diertje. Hij vangt voor ons neus een kreeft en gaat deze in zijn holletje opeten. Later als we terugkomen zwemt hij rondjes en kunnen we hem nog iets beter bekijken.
Om 10.00 uur kunnen we op de foto met een Koala en mogen we hem even aaien. Er staat een Japanse meneer heel zenuwachtig bij een bordje waar je een rij moet maken om op de foto te gaan. Hij houdt de plek goed bezet voor de meisjes die in zijn groep meereizen. Als de meisjes eraan komen moeten ze hem geld geven en goed in de rij blijven staan. Hij gaat de kaartjes kopen om op de foto te mogen. Cindy heeft bij één van de verzorgsters gevraagd waar de rij begint voor de Koala foto. De Japanse meneer staat bij het bordje voor de slangen en andere reptielen. Een Frans gezinnetje komt bij ons informeren waarom wij bij dat bordje staan. Wij vertellen dat wij op de juiste plaats staan en ze gaan bij ons in de rij. Intussen is er al een hele rij bij de Japanners aangesloten. Als het hekje opengaat staan wij goed en de Japanse meneer moet met zijn meisjes achteraan sluiten. Het gezicht van de Japanse meneer keek niet heel blij.
Wij krijgen Koala Barney even vast. Hij weegt aardig wat en zet zijn nagels in Cindy haar velletje. Hij is wel heel zacht, maar heeft ook een vreemde geur bij zich. Als de foto gemaakt is, maken ze ook nog een paar foto’s met onze eigen toestellen. Het is een soort fabriek, maar de Koala’s worden regelmatig gewisseld om weer pauze te houden. Ze slapen normaal gesproken in de natuur een uur of 20 ongeveer. We wachten even tot onze foto klaar is en nemen hem mee. Op naar de Kangoeroes. Die hebben vandaag geen honger, want veel van de kangoeroes gaan achter een hek waar je niet mag komen. Ze kunnen dus kiezen of ze tussen de mensen willen of juist niet. We voeren en aaien een kangoeroe die het helemaal lekker vind. Hij blijft heel rustig liggen en kroelt als je hem aait.
Vanaf de Kangoeroes lopen we naar de schaapherder die een demo geeft. We zijn net te laat, maar zien nog het eind van de show. Als deze klaar is gaat de schaapscheerder laten zien hoe je een schaap scheert. Dat hadden we ook nog nooit “live” gezien. Normaal scheren ze wel 200 schapen op een dag, want ze krijgen 3 dollar per schaap. Nu deed hij iets rustiger, zodat iedereen het goed kon zien.
Om 12.00 uur rijden we naar Mount Coo-tha. We lunchen op het plekje met het mooiste uitzicht over Brisbane. Het is echt heel helder weer en je kan heel ver kijken.
De middag gaan we terug naar ons huis, waar we relaxen tot we gaan eten in de stad. Daar hebben we met Björn, Maartje, Sven en Tetske afgesproken bij Hotel Regatta. Het is een sjiek restaurant, met erg lekker eten. Het is heel gezellig en we vertellen wat we allemaal hebben beleefd in de eerste twee weken van onze trip. We zijn op de helft en gaan vast nog veel meer beleven.
Morgen gaan we naar het centrum van Brisbane met de boot.

• 31 Juli 2016 - 16:07

Jan:

Tja boontje komt om zijn loontje toch!