2707 kilometer - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu 2707 kilometer - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

2707 kilometer

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

27 Juli 2016 | Australië, Coffs Harbour

Hoe is het mogelijk een mega reisdag vandaag 2101 km gevlogen en 546 km gereden. Bij elkaar opgeteld de datum van vandaag.
Om 4.30 uur gaat de wekker. Even snel douchen en naar het vliegveld. Dit lijkt in het donker erg veel op het vliegveld van Christchurch. Eigenlijk wel benieuwd of dat met daglicht ook zo is. De auto netjes ingeleverd en in de rij om in te checken. Over 35 min gaat de gate open. Tot die tijd maar even een bakkie doen met een mini croissant. Ontbijt krijgen we, gaan we vanuit in het vliegtuig.
Iets later dan volgens schema rijden we richting het vliegtuig. Het is erg rustig, want er zijn veel lege stoelen. Als ik de bus in stap ziet een klein meisje mijn blocnote met kangoeroe hangen aan mijn tas. Ze wordt helemaal enthousiast, want zij gaat ook naar de kangoeroes. Om 7.38 uur gaan we de lucht in voor een afstand van 2101 km. De reis van Sydney naar Christchurch was 2161 km. Daar hebben we 2 uur en 15 min. over gedaan en vandaag duurde de reis 3 uur en 15 min. De heenweg had de piloot haast.
Na een half uurtje komt het ontbijt. Een worstje, een lekkerbekje, bruine boontjes, roerbak ei, een tomaat, een muffin, een yoghurt en sap / koffie. Best lekker om 8.00 uur ’s morgens. We vliegen vandaag 2 uur terug in de tijd en komen om 9.18 uur aan. Nog een hele dag te gaan zou je denken.
We moeten vandaag veel kilometers afleggen, want het was de bedoeling om morgen te gaan vissen in Coffs Harbour. We bellen de visser ,die we gemaild hebben, maar hij vaart morgen niet uit. Op zoek naar een andere visser in de buurt van Brisbane. Die is al volgeboekt. Tot nu toe dus geen succes.
Onderweg kijken we voor de zekerheid tot hoe laat we kunnen inchecken. We zijn nl. zeker tot 18.15 uur onderweg. De receptie van het vakantiepark is maar tot 17.00 uur open. Dat gaan we niet redden. Via de booking.com app sturen we een bericht. Na een paar uur hebben we nog geen antwoord. Cindy belt om te vragen. De dame aan de lijn verteld dat ze al een bericht gestuurd heeft, maar dat is nog niet aangekomen. Ze kan blijkbaar de informatie niet door de telefoon vertellen, dus we wachten nog even en zeggen dat we later terugbellen als we niets ontvangen. Gelukkig komt er na 1,5 uur een mailtje met het nummer van het huisje, zodat we er meteen in kunnen.
Met nog 100 km op de teller te gaan rijden we langs twee grote bosbranden. Ver van de weg, maar de rook was van veraf te zien.
Met de boodschappen op zak komen we om 18.15 uur aan. William maakt een lekkere soep, die we op de bank op eten. Dan komen we erachter dat we geen wifi hebben om het verslag te versturen. Via de telefoon van Cindy lukt het niet, maar met die van William wel.

• 27 Juli 2016 - 14:22

Jan:

Tjonge wat hebben we het slecht. Geintje.
    De tijd is een probleem, kijk je op de status vliegtuig, tijden kloppen nog steeds.
    Een paar uur later is het vliegtuig unknow.
    Maar niet getreurd, met het verslag komen we een heel eind.
    Veel plezier verder.

• 27 Juli 2016 - 14:35

Evelien:

Misschien kunnen jullie een andere keer vissen,

• 27 Juli 2016 - 14:42

Evelien.:

Misschien kunnen jullie een andere keer vissen?
    Het nachtje was ook kort
    Jullie zullen wel vroeg gaan slapen.

Gr van ons .