Hobbiton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Hobbiton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Hobbiton

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

24 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hobbiton
Een rustige ochtend vandaag. We hebben besloten om de Rail cruising niet te doen, want bij het park met vulkanen en kraters was nog een geiser die alleen ’s morgens om 10.15 uur uitbarst. Dat moet wel een spektakel zijn dus hebben we besloten nog even terug te rijden om dit te bekijken. Zoals gewoonlijk worden we gewoon vanzelf wakker om 7.30 uur en doen het rustig aan. We slapen in een iets minder compleet huisje, want er is niet eens een pan om ons eitje in te koken. De afwas doen we onder een straal warm water, want er is geen dopje om een sopje te maken. Ach, we redden ons prima.
Om 9.45 uur zijn we al op de plaats van bestemming waar we getuigen zijn van een gevecht tussen een Fret en een rat. De rat heeft het niet gehaald.
Na een half uur wachten in de regen komt de gids uitleggen wat er precies gaan gebeuren. Lady Knox gaat namelijk niet vanzelf uitbarsten. Ze wordt geholpen doordat er natuurlijke zeep in de holle kamers onder de grond wordt gegooid. Het water is 90 tot 150 graden en het zeep gaat hierdoor bruisen. Het sop wordt zo heet en de ruimtes zo vol, dat het eruit gespuugd wordt door de geiser. Het is wel een natuurlijke geiser, maar ze wordt expres aan het werk gezet voor de show.
Om 14.00 uur moeten we ons melden bij de bus om naar Hobbiton te gaan. Er is nog wat tijd om iets tussendoor te doen, maar het waait en regent best hard. We gaan gewoon even shoppen. Lekker warm en droog. Een mooi Maori shirt en een riem voor William en een pyjama (die ligt nl. nog thuis) voor Cindy zijn de gescoorde goodies.
Richting Hobbiton rijden is weer een mooie route. Door het weer is het minder leuk om te rijden, maar ja we moeten er toch heen. In Matamata (Hobbiton) aangekomen melden we ons bij de organisatie. De bus zal ons daar ophalen en naar de filmsets brengen. Gelukkig is het inmiddels droog geworden en zelf de zon is gaan schijnen, De chauffeur Grayson, verteld ons allemaal weetjes over de eigenaar van het land waar de filmset is gebouwd. Deze mensen hebben een mooie inkomstenbron aan hun land overgehouden, doordat ze precies de juiste dingen in hun achtertuin hadden staan. Bij de ingang van de filmset aangekomen komt onze gids in de bus. Nicola gaat met ons over de set en verteld allerlei bijzonderheden over alle huisjes, de opnames, de acteurs en van alles en nog wat. Het is gewoon heel cool om daar te lopen. We worden weer netjes bij onze auto terug gebracht net voordat het donker begint te worden.
Ons volgende verblijf is nog een uurtje rijden. We komen om 18.30 uur aan in Hamilton. Net als we zijn ingecheckt komt er een enorme onweersbui voorbij. We hadden mega geluk vandaag.
Voor vandaag hebben we een luxe appartement genomen om de was te doen. Die zetten we meteen aan en William maakt lekkere chicken tonight.

• 24 Juli 2016 - 18:31

Jan:

Regen kan soms lekkerder zijn dan de zon.
    Het is hoe je je zelf voelt.

• 24 Juli 2016 - 21:21

Evelien Zoon:

Je ziet maar weer altijd een pan meenemen,
    Jullie hebben weer een fijne dag gehad,
    Hier is het nog steeds mool weer,
    Nog een week dan gaan wij naar Noord Limburg.

Gr van ons