Dag 8 Regenachtige reisdag - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dag 8 Regenachtige reisdag - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dag 8 Regenachtige reisdag

Door: Cindy en William

19 Juli 2019 | Nieuw Zeeland, Matamata

Vandaag starten we langzaam op. Ontbijten heel rustig en gaan pas om 9.25 uur onderweg. Gisteren hebben we al besloten dat we niet langs de grotten gaan met lichtgevende wormen. Dit is nl. 170 km verder rijden en we moeten vandaag al 480 km afleggen naar de volgende stop. Het wordt dus een lange rit. Wellington laten we achter ons en snel rijden we weer door glooiende landschappen. Helaas ook onder dikke wolken. Na 200 km rijden bij het plaatsje Mangaweka (het plaatsje met het international airport wat geen vliegveld meer was) begon het met regenen en daarna is het niet meer gestopt. Dikke wolken en grote regendruppels maken de rit niet zo leuk.
Onderweg zijn we langs National park Tangoriro gereden. Dit zijn drie actieve vulkanen waar je nu kan skiën en in de zomer mooie wandelingen kunt maken. Helaas hebben we niets van de bergen gezien, want ze zaten in de wolken verstopt. Vorige keer hadden we iets meer geluk en hebben we ondanks de regen toen wel de berg gezien. We rijden verder naar Lake Taupo en kijken even op een strandje met het vulkanische zand. William probeert hier de voetstappen van Robert ten Brink te vinden. We zagen daar vorige keer zwarte zwanen en hopen deze nu weer te zien. Geen geluk, maar iets verder langs de route komen we ze toch tegen en stoppen om ze op de foto te zetten. Een attractie in Taupo is een vliegtuig McDonalds. Dat moet je natuurlijk even bekijken als je er toch bent. We gaan er even uit voor koffie en bekijken het vliegtuig ook van de binnenkant. Dan weer door naar Huka Falls. Dit is een stroom waar 20000 liter per seconde naar beneden dendert. Het water wordt door de kracht zo zuurstofrijk dat het lichtblauw van kleur wordt. We blijven maar kort, want het regent nog steeds.
Nu wilden we nog naar de Craters of the moon, maar helaas was deze om 16.00 uur gesloten en het was 15.57 uur. Terug in de auto nog 1,5 uur te gaan.
In Matamata aangekomen na 8 uur reizen, zoeken we ons appartement, laden snel uit en rijden weer naar het dorp om boodschappen te doen. We zien hier spruiten liggen groter dan pingpong ballen. We eten vandaag wraps met kip en sla. Vooraf een soepje en toe een toetje.
Morgen een drukke dag, maar niet meer dan een uurtje rijden. Hopen dat het mooi weer wordt, want we zijn wel veel buiten.

• 19 Juli 2019 - 07:51

Wilma:

Wat doodzonde van dat slechte weer. Zal duimen voor een zonnetje. Hoop dat jullie er evengoed van genieten.
    Gr. van ons

• 19 Juli 2019 - 08:30

Ger Zoon:

Jammer dat het weer wat minder is.
    Houdt de moet er in , want vandaag wordt het beter.
    Gr.

• 19 Juli 2019 - 12:10

Lidy Van Wittmarschen:

Hallo allemaal, wat een prachtig verhaal weer, ik heb genoten. Wat beleven jullie veel. Heerlijk zo n reis.
    Wat jammer dat het weer niet meewerkt.
    Trouwens ik heb wat zon naar jullie toegestuurd, wij krijgen genoeg de aankomende week. Zoals gewoonlijk met mijn verjaardag ong 35 graden. Dus warm zat.