Foutje bedankt - Reisverslag uit Cairns, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Foutje bedankt - Reisverslag uit Cairns, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Foutje bedankt

Door: Cindy en William

02 Augustus 2016 | Australië, Cairns

Na een vroege start vliegen we om 7.00 uur de zon te gemoed. Na eerst de teveel kilo’s even over te hevelen naar de rugtassen. Als we aankomen is het al 25 graden en schijnt de zon aardig fel. We gaan naar de autoverhuur en krijgen een kleine SUV ipv de bestelde Toyota Carolla. De auto zie er prima uit en Cindy doet de papieren in de daarvoor bestemde map. Bij toeval valt de map open op de tickets voor de volgende vlucht over twee dagen. Daar komen we achter dat we niet donderdag ochtend naar Darwin vliegen maar donderdag avond. Ergens is er bij het lezen iets fout gegaan. Er staat 6.50 p.m. en dat is avond. Bij het plannen hebben we dit niet goed in de gaten gehad. Aangezien wij natuurlijk helemaal nooit a.m. of p.m. gebruiken. Bij de balie van de verhuurder kunnen we het gelukkig nog veranderen, maar dit betekent wel dat we laat in de avond in Darwin aankomen en niets kunnen doen daar en maar heel kort van ons Hilton hotel kunnen genieten. De volgende dag hebben we nl. al een toer geboekt. Ook daar moeten we de auto huur tijden veranderen. Dit hebben we nu via de app van de verhuurder doorgegeven, maar nog geen bevestiging gekregen. We gaan morgen bellen als we niets horen.
Ondertussen hebben we de andere vlucht ook nog even goed bekeken en ook die is inmiddels gewijzigd zonder dat wij dit wisten. Toch fijn als je zo lang van te voren alles regelt. We gaan er maar vanuit dat het allemaal goed komt. Het kost alleen weer wat meer.
Nadat we langs de supermarkt zijn gereden voor de boodschappen van de komende 3 dagen rijden we naar het appartement. We zijn iets te vroeg, maar na een 45 minuten wachten kunnen we er in. Daar komen we tot de ontdekking dat we weer geen keukentje hebben, terwijl dit echt op de website staat van booking.com. Teleurgesteld gaan we dit bij de dame van de accommodatie melden. Ze vindt het ook heel vervelend, maar alle andere appartementen zitten vol. Ze onderneemt wel meteen actie en belt met booking.com. Zij hebben dit eigenhandig verandert en moeten het nu weer herstellen. Wij krijgen een flinke korting van haar. We staan weer kiet met de kosten van de eerste auto ongeveer.
In de middag rijden we naar Kuranda, een plaatje midden in het regenwoud. Hier zijn we twee jaar geleden ook geweest, maar toen hebben we de Sky rail genomen. William gaat toch liever met de auto. We wandelen door een stukje van Kuranda waar we vorige keer nog niet geweest zijn. Als we weer richting het dorp willen wandelen zien we een groepje mensen naar het gras staren. We zijn benieuwd wat ze zien. Als we heel goed kijken zien we een slang door het gras kruipen. Deze was ongeveer een meter, maar heel dun. Hij kruipt in een boom en we laten hem lekker. (later bij het opzoeken gaat het om een giftige boonslang)Met de auto rijden we nog een stukje verder naar een ander wandelpad. Daar lopen we naar de Barron falls. Die hebben we vorig keer ook gezien, maar nu weer vanaf een ander uitkijkpunt. We hebben weer 5 km in de benen.
In Cairns zoeken we alvast de aanlegplaats van de boot die we morgen gaan nemen en een parkeerplaats waar we langer dan 3 uur mogen staan. Dit is nog lastiger dan we denken. We komen een parkeerwacht tegen en vragen haar waar we het beste kunnen parkeren morgen. Ze laat ons ergens parkeren en loopt helemaal mee om de weg te wijzen die we morgen moeten rijden. Zo lief zijn de mensen hier.
Terug bij het appartement aangekomen gaan we de was doen en op de gezamenlijke BBQ ons eten klaarmaken. Tsja, we improviseren wel. Na de koffie lekker op bed het verslag schrijven en de was vouwen. Morgen gaan we snorkelen en zonnen.

• 02 Augustus 2016 - 23:17

Jan:

Alles op rolletjes zou ook te mooi om waar te zin.
    Gelukkig hebben jullie het op tijd gemerkt. S.V.P wel betijds de nieuwe tijden
    Doorgeven.
    Gr J

• 03 Augustus 2016 - 09:30

Elly Uenk:

voor mij de eerste schoolvakantie in mijn leven dat ik niet in het buitenland ben. Ik geniet van jullie verhalen en krijg alleen maar meer zin om de grote reis naar Downunder ook te gaan maken.