Hoogte punten - Reisverslag uit Sydney, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Hoogte punten - Reisverslag uit Sydney, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Hoogte punten

Door: Cindy en William

18 Juli 2016 | Australië, Sydney

Vanmorgen zijn we lekker vroeg wakker. Dat is niets nieuws, want we zijn altijd vroeg wakker. Er staan meerdere bezienswaardigheden op het programma tussen Sydney en het zuidelijk gelegen Kiama. We vertrekken om 7.45 uur richting de Grand Pacific drive. We hebben de kaart van Australië in onze Tomtom, maar niet alle kleine straten staan hierin. Ook geven ze op diverse websites niet altijd, zeg maar bijna nooit, een huisnummer waar je moet zijn. Ook bij onze eerste doel. Governor Game Lookout. Ergens onderweg meld Tomtom dat we er al zijn. Maar dit is niet het geval. Wel hebben we al een prachtige rit achter de rug en komen we precies bij een parkeerplaats uit met een wandelroute genaamd, “Honeymoon track”. Ongeveer een afstand van 2 km, maar het is berg op, dus de grade, dat is de moeilijkheidsgraad, die gegeven is hard. Na 22 jaar huwelijk moet dit dus geen enkel punt zijn voor ons. We gaan onderweg en komen een aantal bezwete Australische dames tegen die al “joggend” de berg afgaan. Het was meer een stevige wandel, want de treden waren dusdanig dat rennen absoluut onmogelijk was. Na ongeveer 15 minuten gaan bij ons ook de jassen uit, want het is een stevige wandel. Boven aangekomen is het uitzicht dan ook meer dan de moeite waard.
Beneden bij de auto zitten een Kakatoe echtpaar in hun holletje in een boom te keuvelen. Het is een grappig gezicht, want ze komen elke keer even kijken wat wij aan het doen zijn.
We rijden een klein stukje verder een zien een informatiecentrum. Daar vragen we even naar onze in eerste instantie bedoelde uitkijkpunt. Het blijkt dus helemaal aan de andere kant van de weg waar we op rijden. Een klein half uurtje verder rijdend door een prachtig Royal National park komen we toch bij Governor Game Lookout. Het uitzicht is weer spectaculair. De temperatuur is inmiddels al naar 24 graden gestegen en de zon staat hoog aan de hemel.
Van daaruit gaan we naar de Sea Cliff Bridge. Onderweg is er een omleiding over een parkeerterrein, waar toevallig een kar met soft ijsjes staat. Daar moeten we toch even stoppen. Het is ook wel tijd voor een tussendoortje. Vanaf het bankje waar we zitten hebben we ook al mooi zicht op de brug. IJsje op en daar gaan we weer. Zoals ik net al schreef is heet soms lastig om het juiste adres in te voeren in de Tomtom. Hierdoor kwamen we ongeveer 10 minuten later weer in een ander gehucht uit waar een community park voor de gemeente is aangelegd. Nu we daar toch waren even koffie/thee gedronken en een sanitaire stop gehouden. Het zonnetje schijnt en we hebben vakantie, niet waar.
Na nog een poging om de juiste weg te vinden komen we op de brug aan. Eerst rijden we er overheen en daarna lopen we weer terug naar het begin. Vanaf de brug zien we heel ver in de oceaan een groep walvissen spelen. We hebben het proberen te filmen en foto’s te maken. Hier had een telelens wel een uitkomst geweest. Het was mooi om te zien.
De derde keer dat we een kleine omweg maakten was naar een uitkijkpunt hoog op de berg bij Bulli. Het uitkijkpunt heet Cliffhanger. Wij snappen ook waarom.
Het eindpunt van de dag was Kiama. Hier is een rotspartij waar de zee ingaat en door de zuiging van de ingang en tunnel eronder komt het water omhoog. Het heet daarom ook Kiama Blowhole. Er was natuurlijk weer een stapel Japanners (niets tegen Japanners hoor) uit een bus geladen. Elke keer als ze iets zien wat ze niet eerder gezien hebben, klinkt een ohhhhh! Zo grappig. Het water van de blowhole kwam niet heel hoog, want het was eb, maar we hebben het op de foto.
Voor de laatste keer naar een bestemming die niet goed in Tomtom staat. Dit zijn lavastenen die uit de zee rijzen. Ze heten Cathedrale rocks. We hadden geen tijd genoeg om nog iets dichterbij te kijken, maar het uitzicht was wel super mooi.
Nu terug naar huis. Dat is een ritje van 2 uurtjes geworden door de file van de spits. Thuis heeft William de salade gemaakt en ik heb de was aangezet. Morgen gaan we nog een beetje door Sydney wandelen en aan het eind van de middag vliegen we naar Nieuw Zeeland. We vliegen dan weer twee uur verder de tijd in, dus het kan zijn dat het verslag van de dag iets later komt.
Het was weer een mooie winterse dag in Australië.