Skiën in de zomer - Reisverslag uit Albury, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Skiën in de zomer - Reisverslag uit Albury, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Skiën in de zomer

Door: Cindy en William

13 Juli 2014 | Australië, Albury

Vandaag zijn we een week onderweg. Van de 7 dagen hebben we er 2 in het vliegtuig gezeten, maar ondanks dat hebben we al heel veel gezien. Het is hier erg koud, want zelfs met een verwarming in je bed, moet je toch nog goed ingepakt gaan slapen. ’s Morgens stond het ijs op de auto en de thermometer stond op 3 graden toen we wakker werden. De ontbijtzaal van ons motel is te vergelijken met een kantine met iets mooiere stoelen. We eten een geroosterd broodje met jam, want vleeswaren hebben ze niet. Een bakje cornflakes en jus, koffie of thee. Melissa probeert een stukje brood met vegemite, maar dat is geen succes. Na het ontbijt gaan we op weg naar Mount Beauty. Onderweg denken we een kangoeroe te hebben gespot, maar zeker weten we het niet. We moeten nog even wachten. De weg is goed te rijden, glooiend landschap, koeien en schapen all over the place. Onderweg stoppen we even voor een uitzicht foto te maken. De hond van het huis aan de overkant is blijkbaar geen bezoekers gewend, want hij komt al blaffend aangerend. Achter hem aan nog twee honden en een zeer agressieve baas. Snel maar weer in de auto. In Mount Beauty moeten we sneeuwkettingen regelen, want het is verplicht om deze bij je te hebben. We horen bij het verhuurbedrijf dat het veilig op de weg is, dus ze kunnen achterin de doos blijven. Dan de tocht naar boven, 31 km over de bergweg. Slingerend door het prachtige gebied rijden we 45 min. naar boven. Op de berg moeten we nog ski spullen regelen. Dit is op zich best overzichtelijk geregeld. Stap 1, registreren, naam, adres, gewicht, enz. Volgende balie ondertekenen van een contract dat je spullen huurt en dat je zelf verantwoordelijk bent. Stap 2 betalen van de ski huur en skipas (deze wilden we wel overslaan). Stap 3 schoenen passen. Stap 4 ski’s stellen. Dan kun je gaan. Elke keer ga je naar een andere ruimte. Het gaat redelijk snel. Met de lift naar boven. Het is nu al mooi. Uitgestrekt gebied, met pistes van verschillende moeilijkheden. Wij blijven bij de relaxte ski pistes. Wel zo fijn als we weer heel verder kunnen reizen. Het skiën gaat heerlijk. Heel brede pistes en ruimte genoeg voor iedereen.
Rond 14.45 uur stappen we weer in de auto om weer een mooie rit van 2 uur te maken, terug naar het motel. Onderweg nog even een naar een supermarkt voor een versnapering voor morgen in de auto onderweg naar Melbourne.
Vanavond gaan we een fastfood diner nuttigen in Albury, het wordt de Mac.
Foto's uploaden lukt nog niet. Hopelijk bij volgende stop meer succes.

• 13 Juli 2014 - 12:53

Henk:

Klinkt bekend gaaf he skieen in de winter daar en zomer hier. Kangaroes zie je op een gegeven moment van zelf wel ze kunnen ze zich wel heel goed verstoppen en onder of tussen de bomen is het lastig. Met een koala is het nog lastiger die zitten vaak hoog in een boom en zijn moeilijk te onderscheiden, goed blijven zoeken maar ze komen ook niet overal voor. Veelplezier verder als je richting Brisane gaat lezen wij het wel.

• 13 Juli 2014 - 16:28

Annette:

"Nu al mooi!" Waha, toch teveel Bavinck-invloed? Ik vind het nu al leuk!