Van goedkope luxe naar duur primitief - Reisverslag uit Jabiru, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Van goedkope luxe naar duur primitief - Reisverslag uit Jabiru, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Van goedkope luxe naar duur primitief

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

05 Augustus 2016 | Australië, Jabiru

Van goedkope luxe naar duur primitief

Genoten van het Hilton, hmmm. Wel heeeel kort. Om 5.00 uur zitten we alweer rechtop in bed. Uitslapen kon niet, maar dit is toch wel weer heel vroeg. Omdat we naar het Kakadu National park gaan en niet weten wanneer we wel en geen boodschappen kunnen doen, moeten we iig genoeg water meenemen. Verder nemen we natuurlijk brood, fruit en andere dingen mee die langer goed blijven zonder koelkast. We hebben een koelboxtas en laten flesjes water ’s nachts bevriezen in de koelkast die we altijd in een huisje hebben. Hierdoor blijven alle spullen goed. We halen een lekker croissantje als ontbijt en gaan op pad naar de krokodillen.
De croc jumping tour begint om 9.00 uur. Natuurlijk komen de laatste precies om 9.00 uur aanrijden, maar ja het is relax Australië en dat kan allemaal. Zodra de motor van de boot gestart wordt komt de eerst krokodil al aanzwemmen. Het is de Terminator. Hij is 5 meter lang en de twee na belangrijkste krokodil in dat stukje van de rivier. Hij wil graag een hapje eten. De man houdt een hengel met een stuk vlees naast de boot, waardoor de krokodillen gaan springen naar het eten. Erg indrukwekkend om te zien. We varen de rivier over langs allemaal verschillende krokodillen. Sommige krijgen iets te eten andere niet. Die krijgen dan de volgende toer. De laatste krokodil is Brutus. Hij is ook ruim 5 meter lang en tussen 80 en 100 jaar oud. Niets van te zien hoor. Hij wil nog steeds graag een lekker stukje vlees hebben. Na ruim een uur zijn we weer op het vast land en gaan door richting Jabiru. Dit is maar 200 km rijden, maar de weg ernaartoe is zo saai dat het eeuwig lijkt te duren. We lunchen ergens onderweg bij de enige bemande stop die er is.
Rond 13.30 uur gaan we naar het visitors centrum van het National park. Daar moeten we een toegangsbewijs kopen om in het park te mogen. Rond 14.00 uur checken we in bij de Kakadu lodge. Dat valt even tegen. Voor het schamele bedrag van 160 AUD (110 euro) hebben we een kamer van 4,5m x 4,5m met een bed, tv, bureau, koelkast en kast. De wc en douche zijn buiten. Dat is even jammer vergeleken met gister het Hilton 139 AUD (95 euro). Er zijn hier geen hotels en wat er is is nog veel duurder. De meeste mensen komen hier met hun camper of tent.
We gaan op naar avondeten en komen tot de ontdekking dat dat hier ook niet veel soeps is. De BBQ op het veld kunnen we gebruiken om ons avond eten klaar te maken. Dus toch op zoek naar een winkel met groente en vlees. Gelukkig vinden we die. Om 16.00 uur gaan we al dineren, want we willen nog een tripje maken naar een Aboriginal rock Ubirr. Daar kun je ook de zonsondergang bekijken bovenop de berg. Het is een mooi park en we zien de schilderingen die duizenden jaren geleden zijn getekend op de berg. Eenmaal op het uitkijkpunt kun je tot in het oneindige kijken. Zo mooi. We besluiten wel om niet op de zonsondergang te wachten, want de weg omhoog is al een lastige met licht, laat staan als je weer naar beneden moet zonder licht. Er zijn genoeg mensen die het wel doen, maar we hebben er al een hele lange dag opzitten. Spanning genoeg gehad vandaag.
Terug in onze riante kamer nemen we een lekker bakkie, schrijven we het verhaal en gaan douchen. Voorbereiden op de dag van morgen. 4WD ritje door de bush. Ook spannend.

• 05 Augustus 2016 - 13:26

Monique Meijer :

Ook de foto's van de krokodillen zijn indrukwekkend. Prachtig.

• 05 Augustus 2016 - 13:34

Jan:

Wat een verschil, en dat in een dag.
    Lijkt het weer wel.
    Gr

• 05 Augustus 2016 - 18:54

Evelien:

Lekker bekkie hebben die krokodillen,mooie tekeningen op de rotswanden,
    Morgen weer vroeg je bed uit?
    Gr .