Openlucht aquarium - Reisverslag uit Cairns, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Openlucht aquarium - Reisverslag uit Cairns, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Openlucht aquarium

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

03 Augustus 2016 | Australië, Cairns

Gewekt worden door een huilende baby hadden we nog niet gehad. Vandaag waren we de gelukkige buren van een lieverd die om iets voor 6 toch wel wat aandacht nodig had. De wekker stond om 7 uur vandaag, maar dat hebben we niet gered helaas. Langzaam aan komen we op gang, want we moeten wel om 7.45 uur op en moeten we richting de haven om in te checken voor de boot naar Green Island. Het is redelijk druk op de weg, maar doordat we gister al hebben uitgelegd gekregen waar we moesten zijn komen we ruim op tijd aan. De boot gaat om 9.00 uur en tot op het laatste moment komen er nog mensen aanrennen om mee te gaan. Het is een rustige tocht met hier en daar een hoge golf waardoor er toch zeker weer een tiental Aziaten met zakjes op het dek zitten. De andere helft van de Aziaten zit, ligt of hangt te slapen. Wij genieten van het uitzicht onder het genot van een lekker bak koffie/thee.
De mevrouw bij de balie had ons gezegd dat het slim was om meteen richting het rif te gaan, omdat er vroeg in de middag al snel eb zou komen. Dat laten we ons geen twee keer zeggen en als we een plek voor onze tas hebben gevonden duiken we het water in. Na een tijdje dobberen zien we nog niet zoveel. We moeten een eindje verder om echt het koraal te zien. Dan opeens wanen we ons in een aquarium. De ene vis nog mooier en gekleurder dan de ander. Het koraal heeft ook verschillende kleuren, maar die zijn niet zo fel. Opeens komt er iets langs Cindy drijven wat enorm prikt en brandt. Ze zwemt snel naar een ander plekje, maar haar elleboog en bovenbeen blijven prikken. We gaan toch door met onze onderwater tocht. Het prikkerige gevoel trekt wel wat weg.
Na ruim een uur gaan we toch maar even langs de life guard. Hij weet niet precies wat het geweest is maar adviseert om met schoon water te spoelen. Wij op zoek naar een douche. De eerste waar we komen doet het niet. De volgende wel. Het prikken wordt weer wat minder. Terug bij onze tas en handdoeken gaan we lekker lunchen. Allebei een broodje pasta en jam met lekker frisse jus d’orange. Voor de spijsvertering lopen we een rondje om het eiland. Dat rondje lopen duurt niet meer dan een half uur als je rustig loopt.
Het water is inmiddels al heel erg gezakt. We gaan toch nog een keer met onze snorkels te water. Het is nu nog mooier, omdat het water meer licht op het koraal en de vissen schijnt. Met de onderwater camera maken we veel foto’s en een paar filmpjes.
Rond 14.30 uur gaan we terug naar de boot. Als we op de aanlegsteiger lopen zien we een haai zwemmen. Ongeveer 1,5 meter groot. Fijn dat we al uit het water zijn. Later zien we er nog één.
Als afsluiting van de dag voert de bemanning nog een groep vissen. Het is leuk om te zien dat ze echt achter de boot liggen te wachten tot het voer gegooid wordt.
Het tochtje terug is nog rustiger dan de heenweg. Nu slaapt driekwart van alle Aziaten en zijn er weer een aantal zeeziek.
Wij hebben weer een topdag gehad.

• 04 Augustus 2016 - 12:50

Monique Meijer :

Wat fantastisch om te doen. Prachtige reis tot nu toe.