Amazing day - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Amazing day - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Amazing day

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

25 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een korte nacht voor William, die de F1 graag wilde zien. Staan we om 7.15 uur op om deze super mooie kamer te verlaten. Het heeft vannacht heel hard geregend, maar nu hebben we weer een stralend blauwe hemel. We hopen dat dat zo blijft en gaan onderweg naar Otorohanga. Het weer blijkt echter niet te voorspellen, want onderweg belanden we alweer in een hoosbui. In Otorohanga is een kiwi en vogelopvang. We hopen echte kiwi vogels te gaan zien. Wat we nog niet wisten is dat het nachtdieren zijn en dat ze in een donker hok verblijven, zodat als de bezoekers komen het voor hun dag is. Hierdoor zouden ze “actief” moeten zijn. Hierdoor kunnen en mogen we geen foto’s maken. Er zijn in het hele park maar 4 kiwi vogels. Waarvan we er uiteindelijk één levende gezien hebben. De andere drie waren nog aan het slapen. De kiwi die we gezien hebben was één van de drie in heel Nieuw Zeeland in gevangenschap levenden vogels. De soort is aan het uitsterven, omdat de natuurlijke vijanden ze sneller opeten dan dat ze zich kunnen voortplanten. Daarom hebben ze broedprogramma’s opgezet. Zo hopen ze de vogel te kunnen redden. De verzorgster ging het hok van de kiwi in om zijn eten te brengen. De kiwi beschermt zijn territorium zo goed dat hij zelfs degene die eten brengt aanvalt. Het was een grappig gezicht. De kiwi hing aan het been van de verzorgster en pikte met zijn snavel en schopte met zijn voeten. Na dit amazing spektakel gingen we door naar een waterval genaamd Bridal Veil falls. Onderweg nog even tanken voor de amazing prijs van € 0,61 per liter diesel. We vullen op onze Tomtom het adres in voor de waterval, maar deze zou dan een enorm eind omrijden volgens de wegenkaart die we ook bij ons hebben. We besluiten de weg van de kaart te nemen. Het is een unsealed road (onverharde weg), maar dat betekent dat er veel grind op de weg ligt en geen asfalt. Voor de zekerheid vragen we aan een wegwerker of de weg goed begaanbaar is. De man zegt dat het prima te doen is. Na 22 km rustig rijden komen we weer op een asfalt weg uit. Nog steeds is Tomtom van slag. We volgen de borden en onze kaart. Uiteindelijk doen we er langer over dan over de snelweg, maar we hebben weer een mooie rit gemaakt. De beloning van het uitzicht op de waterval is ook amazing. Wat een waterkracht. Het water valt 55 meter naar beneden en valt in een vulkanisch gat van 5 meter diep. Net onder het wateroppervlak licht echter ook nog een steen van een paar meter doorsnee. Het water klettert dus ook op de steen onder het wateroppervlak. Je kan de waterval van boven en beneden bekijken. Een stijle trap op en neer moet je daar wel voor gaan.
Na deze prachtige plek rijden we richting Auckland. Het weer is wisselend en weer zien we een regenboog. We worden pas om 18.00 uur verwacht en hebben een 1,5 uur “over”. Op de route ziet Cindy dat Mount William op de route ligt. Daar moeten we wel geweest zijn. We zoeken even maar vinden het begin van een wandelroute. Jammer genoeg is het te lang, maar we lopen een stukje heen en dan weer terug. We lopen zo maar tussen de schapen midden in een weiland op een berg. Na een klein uurtje zijn we terug bij de auto om naar ons appartement/huis te rijden.
De dame van het huis had gevraagd om een half uur voor aankomst te bellen, dus zo gezegd zo gedaan. We komen om 17.30 uur aan. Het is een Chinese dame die niet zo heel goed Engels praat. We komen in een amazing huis te recht. En dit keer is dit niet de beste betekenis van het woord amazing. De slaapkamer is in orde, maar we moeten in een keuken koken die niet erg lekker ruikt en waar de pannen er niet fris uitzien. De koelkast is niet koud. We besluiten dat we de gisteren gekochte bloemkool en vis niet gaan eten, maar het buiten de deur te halen. Er zijn niet veel gezonde opties, dus het wordt burger met patat.
Als we terugkomen laten we stiekem de konijnen die buiten lopen in de tuin even naar binnen. Er staat eten voor ze in een kastje waar we ze lekker mee verwennen.
We liggen om 20.00 uur met laptop op schoot in bed en schrijven het verslag..
Wat zal morgen weer voor amazing dingen gaan brengen.