Angst overwonnen - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Angst overwonnen - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Angst overwonnen

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

21 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

De wekker gaat om 7.00 uur, want we willen vandaag voor donker op de nieuwe locatie zijn. Maar we hebben nog geen zin om eruit te gaan. Laat de wekker maar gaan, het is vakantie. Rustig aan maken we ons klaar voor vertrek. In Kaikoura is een zeehonden kolonie gevestigd aan de kust. We rijden naar het uitkijkpunt en treffen daar heerlijk relaxende zeehonden aan. Ze liggen zelfs op de boardwalk. Sommigen kijken je aan als je heel dichtbij komt, anderen blijven gewoon liggen slapen en storen zich aan niets. Het uitzicht over de zee en landinwaarts is zeer mooi. We zien nu pas waar we gisteren gereden hebben.
We lopen naar boven om vanaf de lookout te kijken of er nog walvissen of dolfijnen voorbij zwemmen. Helaas vandaag hebben we geen geluk wat dat betreft. De zeehonden liggen met z’n allen op de zonnige plekken op de kust. Dat is ook zeker bijzonder om van zo dichtbij te zien.
We rijden richting Picton waar we morgen met de ferry zullen vertrekken naar het Noorder eiland. Onderweg stoppen we bij Ohau stream walk. Hier komen elke winter de zwangere vrouwtjes zeehonden om te bevallen en de kleintjes in een beschermde omgeving groter te laten worden. De zeehondjes zwemmen er lustig op los. Ze spelen en stoeien en storen zich niet aan de tientallen mensen die naar hen staan te kijken. De moeders komen in de avond waarschijnlijk weer of soms zijn ze zelfs een paar dagen alleen. O, ja de waterval is ook heel mooi.
De reis gaat verder langs de oostkust. We komen veel verschillende landschappen tegen met heuvels, bergen, rotsstranden en stranden met zwart zand. Dit alles binnen 200 km. Voordat we naar Picton rijden hebben we nog een andere wandelroute gepland. Pelorus Bridge scenic reserve heeft verschillende wandelroutes en wij doen de circle walk. Deze route gaat over de Pelorus bridge door een regenwoud achtig bos. Het is een rondje van 2 km, maar de brug is wel heel spectaculair. Vooraf wisten we niet hoe hoog de brug was. Dit werd een uitdaging voor William. Om de beurt zijn we naar de overkant gelopen. De brug wiebelt een beetje als je eroverheen loopt, maar is vooral heel hoog. Met een 45 min. wandelen over het pad onder paraplu achtige bomen en hele hoge bomen waar de wortels boven de grond uit kwamen komen we voor de tweede keer bij de brug. Twee keer dezelfde uitdaging op één dag. GELUKT!!
Op naar Picton waar we voor donker willen komen. We nemen de Queen Charlotte scenic drive. De route is mooi, maar heeft enorm veel bochten. Je zou er bijna dronken van worden. Om 16.45 uur rijden we Picton binnen en kijken we even hoe de ferry opgang eruit ziet, zodat we morgen weten waar we heen moeten om de auto in te leveren. We krijgen aan de andere kant weer een nieuwe. We kunnen het niet echt vinden, maar volgens de man van de ferry kunnen we de auto neerzetten en de sleutel bij hun inleveren. We gaan het zien morgen.
Het vakantie park waar we gaan logeren is rustig. We zetten onze auto voor het huisje vlak bij de ingang. Voor de grap zeggen we dat we daar waarschijnlijk zullen slapen. Dat was de afgelopen dagen nl ook het geval geweest. En ja hoor BINGO. Voor de derde keer staan we voor het huisje wat we gehuurd hebben.
We lopen nog even het dorp in, maar helaas is alles al dicht. Dan maar koken, het verslag schrijven, het appartement voor morgen regelen beentjes de lucht in. Tijdens het koken gaat de stroom nog even op tilt, maar dat was snel verholpen.
Vandaag geen foto’s nog, want de wifi is beperkt.

• 24 Juli 2016 - 10:43

Elly Uenk:

Wat een mooi verslag. Ik blijf jullie volgen.
    Groet,
    Elly