Home sweet home - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: William en Cindy

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

08 Augustus 2014 | Nederland, Velsen-Noord

Hierbij ons laatste verslag van onze familie reis. Verslag is een dagje later omdat we uitgeput ons eigen bedje zijn ingedoken.
Zoals verwacht werden we gisterenochtend weer netjes gewekt in Singapore door de Imam met het ochtend gebed. Dit was precies de tijd dat we er uit moesten.
Na snel de laatste zaken gepakt te hebben stond om 06.30 de taxi met draaiende motor voor ons hotel te wachten om ons weg te brengen naar het vliegveld Changi.
Het inchecken duurde wat langer omdat er een nieuwe dame werd ingewerkt. Gelukkig waren we vroeg, dus had dit verder geen gevolgen.
De eerste vlucht staat gepland om 09.35 uur, dus me nemen eerst nog ontbijten en koffie bij de Subway.
Snel nog even een cadeautje kopen voor mijn jarige pa en daar hebben we meegedaan aan een loterij. Cindy heeft 3 kansen (op 13 miljoen mensen?) om uitgekozen te worden om mee te doen bij een spelshow in Singapore voor de winst van 1 mln. dollar. Je wordt dan ingevlogen en verblijft daar in een luxe hotel. Kom maar op met die prijs. In september volgt de trekking, dus jullie horen wel wanneer we gaan.
De eerste vlucht naar Dubai ging snel voorbij, maar wel erg veel turbulentie. Het cabine personeel moest het uitserveren van de lunch ongeveer 5 keer onderbreken. Zelf vonden ze het ook vervelend, maar het is niet anders. Een geruststellende mededeling volgende van de gezagvoerder, dat we niet van koers konden veranderen omdat we totaal niet op de radar zichtbaar waren en dat we dus ook niet wisten waar de andere vliegtuigen zich bevonden. Na een ½ uur was alles weer oke.
Aangekomen in Dubai hebben we geluncht en zijn we om 14.15 uur gaan inchecken voor de volgende vlucht. Deze liep een ½ uur vertraging op omdat er een aantal mensen op het laatste moment besloten hadden om niet mee te gaan en dus de bagage er weer uit moest, handig. Bij het installeren om ons plekje kwam Cindy erachter dat ze haar leesboek in het andere vliegtuig had laten liggen, dus helaas weet ze nu het eind van het verhaal nog niet.
Verder ging deze vlucht voorspoedig, was alleen jammer dat we niet bij elkaar konden zitten (totaal volgeboekt).
Moe kwamen we om 20.00 uur aan op Schiphol ,waar we pas na ongeveer een uur onze koffers hadden. Op geen enkele luchthaven heeft dit zo lang geduurd. De jarige job stond ons op te wachten en heeft ons veilig thuisgebracht in Velsen. Samen nog even een bak koffie gedronken en wat verhalen gedeeld. Om 22.00 uur snel het bedje ingedoken om wat slaap in te halen. Lukte gelukkig niet, want om 03.00 uur (William) wakker en even beneden gezeten en om 07.00 uur samen met Cindy weer aan de koffie voor het verslag.
De weken zijn omgevlogen, maar wij hebben een fantastische vakantie beleeft, met een aantal feitjes op een rij:
- 37533 km gevlogen in 40 uur en 45 min.
- 7262 km gereden in 4 dagen en 4 uur,
- Geslapen in 21 verschillende accommodaties,
- Whales, kangoeroes, koala’s, dolfijnen, krokodillen in het wild gezien,
- Gesnorkeld in het Barrier Reef,
- Regenwoud in geweest,
- Hoogste gebouw van de wereld op geweest,
- Door bosbranden gereden,
- Steve Irwins Zoo bezocht,
- Gesurft bij Surfers Paradise,
- Great Ocean Road gereden,
- Kangaroo Island geweest,
- Geskied bij Mount Beauty,
- Veel gewandeld in de natuurparken,
- Genoeg lighthouses bekeken,
- Veel trappen gelopen.
Kortom heel veel moois gezien, gedaan en beleefd.
Wij hebben het heel leuk gehad en willen iedereen bedanken voor de vele leuke berichten en reacties op het logboek en we hopen dat we een aantal mensen hebben geïnspireerd om dit prachtige land ook zelf te gaan ontdekken. Wij gaan dit zeker nog eens doen omdat er nog veel meer te ontdekken is.
Bedankt allemaal van William, Cindy, Melissa en Melanie.