Hop on hop off Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Hop on hop off Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Hop on hop off Singapore

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

06 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

De laatste dag van de vakantie, op de terugreis na dan, worden we vroeger dan vroeg gewekt door de imam die vanuit de moskee het ochtend gebed verkondigd. De zon komt om 5.50 uur op en dan moet het eerste gebed worden gedaan. Dat wisten we even niet. Gezellig vroeg wakker en we hadden juist het ontbijt om 9.00 uur afgesproken, zodat we eens konden uitslapen. Weer mislukt.
Bij het ontbijt worden de eitjes en noodles vers voor je klaargemaakt. Dat is wel erg lekker. Gisteren niet veel gegeten dus het ontbijt smaakt ons best.
Na het ontbijt onderweg naar de bushalte van de hop on hop off bus. Als je buiten komt uit het hotel loop je tegen een muur van warmte aan. De zweetdruppels staan meteen op je voorhoofd. De straat is op gebroken waardoor lopen we de verkeerde kant op en kunnen de bushalte niet vinden. We houden een taxi aan om ons naar het startpunt te brengen. Daar is meteen een deel van het Formule 1 terrein en weer een groot reuzenrad. We lopen even een rondje en Melanie trakteert op een lekker fruitsapje. Eenmaal in de bus zien we weer bijzondere en belangrijke dingen in Singapore. Waaronder een casino hotel bestaande uit 3 toren met een zwembad bovenop in de vorm van een boot, die de torens verbinden. Of ergens anders hoe ze de was ophangen. We waren van plan om eerst het hele rondje uit te zitten, zodat we bij de interessante dingen later nog konden uitstappen. Als we net een kwartiertje in de bus zitten komt er een enorme regenbui over. De open bus stroomt vanaf het dak zelf vol met water. Gelukkig waren we toch al niet van plan om uit te stappen. Een half uurtje later gaan we toch maar uit de bus om ergens te gaan lunchen. Dat was een goede keus bleek achteraf. We kwamen in één van de vele shopping malls terecht. Als we daar een rondje lopen komen we langs een winkel die Melissa heet. Bij the soup spoon hebben een heerlijk gegeten. Iedereen een soep en een wrap/sandwich/salade en daarbij nog drinken. Na de lunch weer terug naar de bus om het rondje af te maken. Bij de tweede ronde was het droog waar het de ochtend regende dus konden we uitstappen. Bij Chinatown halen we nog de laatste souvenirs. En dan gaan we terug naar het hotel. Hier frissen we ons even op om uit eten te gaan voor de laatste keer deze vakantie. Het plan is om bij het foodcourt te gaan eten vlakbij het hotel. Als we daar aankomen voelen we ons alle vier niet echt op onze plek. We besluiten naar een groter winkelcentrum te gaan om daar te eten. Met de taxi gaan we naar een ander winkelcentrum dan vanmiddag. Na even rondgelopen te hebben langs alle eetgelegenheden halen we een menuutje bij een kraampje. Je krijgt een bol rijst en daaromheen kies je de vlees- en groente gerechten die je wilt. Bij een ander kraampje halen we het drinken. Wat een heerlijk eten hebben we gegeten. Geen idee wat het was maar het was heerlijk. Als toetje nemen we nog een softijsje en dan weer met de taxi terug. Nu moeten we dan echt de koffers vliegtuig klaar maken en morgen om 6.30 uur komt de taxi ons halen om naar het vliegveld te brengen.

• 06 Augustus 2014 - 15:55

Moeders:

Hebben jullie geen geld meer om een bus met een dak er op te betalen?
    Zo te horen was het weer een. Verrassende dag .
    Gr. Goede reis gewenst tot morgen.o