Whale watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Whale watching

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

04 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Daar gaan we dan voor de laatste dag in Australië. Vroeg op om op tijd in Sydney te zijn bij de haven. We hebben kort mogen genieten van het prachtige appartement en hebben zelf niemand van de receptie gezien. Deur achter ons dicht gedaan en de sleutel in de daarvoor bestemde box gedropt. Met 400 km te gaan op de Tomtom rijden we naar onze laatste spannende activiteit van deze vakantie. We stoppen twee keer onderweg en zijn ruim op tijd in Sydney. Bij de Subway halen we een lekker broodje voor de lunch. Met het broodje in de hand lopen we naar de steiger vanwaar we gaan vertrekken. Om 14.00 uur begint de tocht in een super snelle boot. We moeten vooraf tekenen dat we geen rugklachten en hartkwalen hebben. Achteraf gezien weten we waarom dat is. We beginnen in de haven met een snelheid van 8 knopen, voorbij het Oprah House mogen we 15 knopen en als we de zee op varen gaan we tussen de 30 en 35 knopen. De schipper maakt nog even wat extra bochten en maakt er een spannende tocht van. De Japanners bij ons op de boot vinden dit niet zo fijn en zien iets wat groen. Bij de walvissen aangekomen hopen we dat ze een mooie show gaan geven. Dat is alleen in Harderwijk en hier zwemmen ze gewoon lekker rond en gooien af en toe hun staart in de lucht. Het is prachtig om te zien en de boottocht is spectaculair. Na twee uur moeten we helaas weer terug naar de haven. Dit was wel een top attractie.
We gaan op zoek naar ons hotel dat dichtbij het vliegveld is. Vooraf weet je niet waar je terecht komt als je een hotel boekt, maar dit is niet echt wat we in gedachten hadden. Na alle mooie plekjes is dit een beetje jammer. Ibis budget leek mooier dan het is. We zitten te ver van de bewoonde wereld om ergens naar een restaurant te gaan, maar wel naast een Mac Donalds en een KFC. De laatste hebben we nog nooit bij gegeten, dus daar eten we uit vanavond. Dat is de eerste en de laatste keer. Voor koffie lopen we naar de Mac. Dat smaakt beter weten we uit ervaring. In onze kamer zorgen we dat te koffers en rugzakken vliegtuig klaar zijn en gaan lekker op bed dit verhaal schrijven en tv kijken. Wat Sushi erbij en chips.
Dit worden de twee ongezondste dagen van de hele vakantie, want er is ook geen waterkoker en koelkast. Er wordt uit-ontbeten morgen en raad eens waar?

• 04 Augustus 2014 - 16:12

Moedes:

Ik wens jullie een hele goede vliegreis tot 7aug.
    Gr.Oma

• 05 Augustus 2014 - 09:15

Pia Kleij:

mooi hoor tja aan alle leuke dingen komt weer gauw een eind, leuk jullie verhalen te lezen, ik wens jullie een goede en behouden reis naar huis.

gr.Pia

• 05 Augustus 2014 - 11:59

Bjorn:

Goede terugreis! Top ervaringen erbij.