Surfing with the family - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Surfing with the family - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Surfing with the family

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

01 Augustus 2014 | Australië, Gold Coast

Voor het eerst deze vakantie kunnen we uitslapen tot 8.30 uur. We hebben maar een uurtje in de auto te gaan naar Gold Coast, alles rustig aan vandaag. Als we op de weg van Brisbane naar Gold Coast rijden, rijden we opeens achter een google streetview wagen, die opnames aan het maken is. We rijden zeker 5 á 10 minuten achter de camera gereden. Heel benieuwd of we onszelf terug kunnen zien binnenkort op google streetview op de M3 tussen Brisbane en Gold Coast. Onze witte Toyota Camry heeft als nummerbord 293TZG.
In Gold Coast aangekomen gaan we eerst naar een winkelcentrum om lunch en water te kopen voor op het strand. Eenmaal op het strand is Melissa haar nieuwe mooie Australisch boekenlegger kwijt en lopen we (Cindy en Melissa) terug om te zoeken. Gevonden vlak bij de auto, het is Melissa’s lucky day. We hebben bijna het hele strand voor ons alleen, met uitzondering van een aantal baasjes die hun honden laten uitrazen.
Rond 12.30 uur gaan we weer terug naar de auto om ons te melden bij de surfschool. We krijgen een wetsuit en een hesje aan en gaan met een groepje van 7 naar het strand. William en Melanie mogen samen nog twee surfplanken dragen. De andere planken zijn er al door de ochtend groep gebracht. We krijgen een korte uitleg wat we allemaal gaan doen en dan moeten het opstaan gaan oefenen. Stap 1: Duw je op en zet je rechterknie tussen je handen. Stap 2: Zet je linkervoet voor je knie op het board tussen je handen. Stap 3: Draai een kwart slag, gewicht op twee benen, handen nog op het board. Stap 4: Ga stevig staan. Dit herhalen we tien keer en steeds wat sneller. Dan gaan we naar het water en moeten we het gewoon gaan doen. Het lukt soms wel en soms niet. Het is in ieder geval erg leuk om te doen. Na twee uur zijn we moe en gaan we terug naar de auto. Alle surfplanken moeten mee naar de opslag. We kunnen de foto’s op ons chipje laten zetten als blijvende herinnering.
Op weg naar Ballina, waar ons nieuwe verblijf is, hebben we contact met Mariette. Mariette was op de ALO onze klasgenoot. Zij is 28 december geëmigreerd naar Lennox Head met haar 3 jongens. We spreken af om samen “even” iets te gaan eten. Dat “even” is niet gelukt het was te gezellig. Mariette moet morgen een examen doen om hier te mogen werken, maar goed eten moet je toch. Syl, Tim en Rob waren ook mee. Rob een beetje verlegen, maar Syl en Tim hebben ons interessante en leuke dingen vertelt. We hebben heerlijk gegeten en hadden het hele restaurant voor ons alleen. De ober had het zo druk met ons, dat hij de bestelling zittend bij ons aan tafel zat op te schrijven. Dat hoef je in Nederland toch niet te doen. Rond 20.30 uur zijn we weer naar onze kamer gegaan en Mariette en de jongens weer naar huis. Nu nog even relaxen en het verslag schrijven. Morgen weer een nieuwe dag.

• 01 Augustus 2014 - 21:55

Moeders:

Nieuwe hobby op de surfplank?
    Zo te zien hebben jullie lekker weer zo uit het verslag te lezen.
    Hier is het ook goed weer morgen 28gr.
    Gr.Ger en Evelien.