Dagje Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Dagje Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Dagje Zoo

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

30 Juli 2014 | Australië, Beerwah

Op 28 december 2013 kochten we de kaartjes voor het uitstapje van vandaag. De beroemde Australian Zoo van Steve Irwin. De zoo is maar 20 km van ons appartement vandaan. Eerst halen we nog verse broodjes en water om mee te nemen bij de supermarkt. Het lijkt erg koud te zijn buiten, want alle mensen die we uit de auto’s zien komen hebben lange broeken en dikke truien aan. Wij zijn in korte broek en hemdje of T-shirt. Raar fenomeen winter hier is net zo warm als zomer bij ons.
We checken even de plattegrond en de tijden van de shows en gaan op pad. De komodovaranen zijn aan het genieten van de ochtendzon en komen niet van hun plaats. We lopen langs de laan waar je foto’s kan maken met de dieren die door de verzorgers worden vastgehouden. We hebben onderweg al een paar keer een vogel op de telefoonkabels zien zitten. Hier zat hij gewoon op de verzorgster haar hand. Ze probeerde hem aan het “praten” te krijgen maar dat lukt niet. Melissa ging met de alligator op de foto. Van de fotosessie door naar de krokodillen, dingo’s, schildpadden en koala’s (eerste plek), slangen, wombats en vogels. Alle dieren leken nog een beetje slaperig, want er zat niet veel beweging in.
Bij de otters live show was dat anders. Die wilde heel graag het voedsel van de verzorgster veroveren. Ze zaten als hondjes te wachten op het volgende stukje vis. Tijdens het voeren werd er door de verzorgster uitgebreid over de beestjes verteld.
Daarna naar de Roo heaven met een zakje voer voor de kangoeroes. Wat een schattige beesten. Ze eten gewoon uit je hand eten en vinden het fijn als je ze aait. Hier kan je wel de hele dag vullen.
Om 12.00 uur is de grote show in het Crocoseum. Vogels, een alligator, een krokodil en slangen worden om de beurt getoond en er wordt een verhaaltje over verteld.
Na de show lopen we even naar Afrika. Dit is een minder interessant deel van het park, want er zijn alleen giraffen, nijlpaarden en zebra’s te zien. Er is maar één tijger te zien in zijn hok. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de gewonde verzorger van gisteren. We hoorden op het nieuws dat er iemand gewond was geraakt.
Melanie gaat met een koala op de foto en Melissa mag met een verzorger naar de koala’s achter de schermen. Daar worden ook weer mooie foto’s van gemaakt.
Om 14.30 gaan we naar een verblijf van een bijna Albino krokodil, genaamd Casper. Hier krijgen we weer een uitleg en wordt hij gevoerd. Als laatste gaan we nog een keer naar de kangoeroes om ze nog een keer te voeren en met ze te chillen. Het is een stuk rustiger geworden en sommige kangoeroes zijn er ook bij gaan liggen. Op weg naar de uitgang lopen we nog langs een koala plek en zien een moeder koala met haar jong op haar nek. Wat een mazzel dat we dit mooi beestje nog even hebben kunnen bewonderen.
Op de terugweg gaan we weer naar de supermarkt om boodschappen te doen. Melissa zou trakteren, maar aangezien ze nog steeds verkouden is en niets proeft zou dat een beetje zonde zijn.
In het winkelcentrum is ook een Kmart die we in Adelaide ook hadden bezocht. Melanie ziet een paar leuke shirtjes en onderweg naar de paskamer komt ze de schoenen tegen die ze in Adelaide leuk vond maar niet in haar maat waren. Hier zijn wel in haar maat. Binnen 15 minuten zijn we klaar.
Thuis gekomen worden de noodles bereid met kip en gamba’s. Het was weer heerlijk. Als toetje nemen we een verse ananas.
Melissa maakt na het eten nog een lekkere cake met aardbeien icing en slagroom. Met de koffie gaan we daar van genieten.