Van vrachtwagenrustplaats naar luxe appartement - Reisverslag uit Caloundra, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Van vrachtwagenrustplaats naar luxe appartement - Reisverslag uit Caloundra, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Van vrachtwagenrustplaats naar luxe appartement

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

29 Juli 2014 | Australië, Caloundra

Nadat we gisteren alle ramen afgeplakt hebben om te zorgen dat het donker in de kamer werd gingen we proberen te slapen. Het motel lag direct aan de Bruce Highway en natuurlijk onze kamer ook. Er waren ook nog kamers aan de andere kant van het gebouw, maar die waren waarschijnlijk voor twee personen. Elke twee of drie minuten komt er een mega vrachtwagen voorbij geraasd. Voor onze deur is een soort vluchtstrook waar de vrachtwagens stoppen en in stationair blijven draaien. Ze blijven ongeveer 10 of 15 minuten staan en dan gaan ze weer. Het duurt even voor we de slaap kunnen vatten.
Vanmorgen op tijd eruit en onderweg naar Hervey Bay waar we rond het middag uur dan aan zullen komen. Badkleding in de tassen, zodat we de tussenstop lekker op het strand kunnen liggen. We rijden langs veel wegwerkzaamheden en verbazen ons over de taken van de werknemers. Er staan mannen en vrouwen met een stop/slow bord aan het begin en eind van de werkzaamheden. Is er een kruispunt of op-/afrit dan staan daar ook weer mensen. Zo kwamen we bij een plaatsje waar zeven man/vrouw sterk op alle hoeken stonden. Lijkt ons een doodsaaie baan, maar ach je hebt iets te doen.
In Hervey Bay genieten we van de zon en halen fish en chips voor de lunch. Heerlijke stukjes vis en goed gebakken patat. Daar hadden we in Engeland geen goede herinnering aan, daar was het één vette massa. Na de lunch pakken we ons boeltje weer bij elkaar de zon brandt namelijk best pittig.
Nog ruim 200 km naar ons appartement en dan hebben we er vandaag weer 436 km erop zitten. De afgelopen dagen hebben we veel kilometers gereden, zodat we de komende dagen wat kleinere stukjes kunnen doen en meer activiteiten kunnen ondernemen. In Caloundra aangekomen is het even zoeken naar het appartementencomplex. Eenmaal gevonden zijn wij blij verrast. We hebben een garage voor de auto in de kelder van het complex, twee badkamers met douche en bad (in één daarvan), twee grote slaapkamers, een grote huiskamer met open keuken, wasmachine, droger, afwasmachine en een tuin. Toen we via booking.com gingen boeken leek het ok, maar dit is echt nog beter dan in Dubai. Cindy gooit de was weer in de wasmachine en daarna gaan William en Cindy naar de supermarkt. Na het eten gaan we onze planning voor de Australia Zoo maken.