Geocaching on the road - Reisverslag uit Mackay, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Geocaching on the road - Reisverslag uit Mackay, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Geocaching on the road

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

27 Juli 2014 | Australië, Mackay

In Normansville worden we wakker met een stralende blauwe lucht. Er staan 388 km snelweg op het programma voor vandaag met als activiteit het vinden van een aantal geocaching schatten. We rijden om 8.45 uur weg richting Mackay. Na een half uur is er een afslag naar links die ons tussen de suikerrietvelden naar de Horse shoe lagoon brengt. Hier zwemmen en vliegen de pelikanen vrij rond. We zoeken naar het kokertje en in eerste instantie kunnen we het niet vinden. Bij de tweede poging vinden we het kokertje en schrijven onze naam erbij. Ook genieten we nog even van de prachtige pelikanen. Dan gaan we weer terug naar de highway om de trip te vervolgen. Melanie leidt ons naar de volgende plek. Dit keer is het een groot bord echt pal naast de weg. Er is een heel klein weggetje naast waar we op moeten rijden. De schat is snel gevonden deze keer. Onze weg tussen de suikerrietvelden door, over de highway, gaat verder. We passeren allemaal spoorwegovergangen die door de suikerrietboeren worden gebruikt. Ze vervoeren de gemaaide suikerriet in kooien achter een treintje aan.
Geocaching plek nummer 3 is weer een stukje van de snelweg. Het heet Charlie’s hill, een heuveltje met twee bunkers en restanten van een geschutskoepel. Dit was in de WOII een radar ontvangstpunt waarvandaan militaire operaties werden gecoördineerd. Wat een mooi uitzicht heb je hiervandaan. Helaas kunnen we de schat niet vinden, maar het was zeker de moeite waard om er voor van de route te gaan. Eenmaal terug op de route rijden we door naar Bowen. Daar willen we gaan lunchen en kijken of we nog een geocaching kunnen vinden. Weer komen we op een prachtig punt, 360 on the hill lookout, bij Horse shoe bay. We zoeken ons rot en dan blijkt het kokertje onder een grote steen te liggen. Weer gevonden alleen geen pen mee, maar gelukkig hebben we de foto’s nog.
We halen wat te drinken en maken ons broodje klaar. Na heerlijk gegeten te hebben gaan we voor de laatste 188 km naar Mackay. We hebben bijna de hele weg tussen de suikerrietvelden gereden. Zeer veel roofvogels gezien die zich voeden met de aangereden dode dieren langs de weg. We hebben vandaag meer dode beesten gezien dan dat we op de Kangaroo Island zagen en dat was al bizar veel. Op de foto staat één van de roofvogels. Wie kan ons vertellen wat dit is?
In Mackay aangekomen checken we in bij de camping. We hebben twee huisjes naast elkaar. Het is best oud en gammel allemaal, maar voor een nachtje gaat het wel lukken. Aan de overkant van onze huisjes is een grote overdekte picknick plaats met vier BBQ’s. Aangezien het kooktoestel niet goed werkt gaan we daar lekker eten. Eerst rijden we nog naar de haven van dit plaatsje om voor de laatste caching te gaan, maar helaas is deze onbereikbaar voor ons. De weg is afgesloten door een hek en vanaf de andere kan mag je er niet inrijden. Jammer maar helaas.
Terug op de camping gaan we het eten voorbereiden om te bbq-en. Na het eten moeten we nog een slaapplaats regelen voor de volgende dag. Het motel waar we naartoe willen heeft geen booking.com connecties, dus we maken telefonisch een boeking. Ook wel weer grappig. We hebben weer veel gezien en gedaan. Morgen weer een dag.

• 27 Juli 2014 - 13:44

Henk En Gerda:

Leuk om jullie nog steeds te volgen en de avonturen te lezen, keep on the road. Op richting naar Brisbane we horen wel als je daar bent. Cheers

• 27 Juli 2014 - 16:17

Moders:

Volgens je vader is de roofvogel een Wauw en volgens Piet van de Meij een Geelschors!
    We hebben wel gelachen om het verslag
    Gr.Moeders.