Rondje Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Rondje Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Rondje Kangaroo Island

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

20 Juli 2014 | Australië, Kangaroo-eiland

13 Oktober 2013 wisten we al dat we vandaag naar Kangaroo Island zouden gaan. De ferry van 9.00 uur al geboekt. De camping een half uurtje rijden van Cape Jervis waar de ferry afvaart. We moeten ons alle vier melden en alleen William mag met de auto op de ferry rijden. Wij moeten lopend aan boord. Een rustige vaart van drie kwartier brengt ons naar Penneshaw. Onder het genot van een lekker bakje koffie en een toeristische video over de bezienswaardigheden op het eiland gaat de tijd snel voorbij.
Gisteren hebben we voor onszelf al een route gemaakt, zodat we direct naar het uiterste puntje van het eiland rijden (145 km). Daar bezoeken het Flinder Chase National Park. De dame in het informatie centrum vragen we om een wandelroute. Zij adviseert ons de Platypus Waterholes route en de Heritage route te wandelen. Onderweg zien we vele ganzen met of zonder jongen, koala’s, echidnas (egelachtige), wallaby’s en kangoeroes. Helaas bij het Platypus waterholes geen Platypus (vogelbekdier) aangetroffen. Wel zagen we een zwarte roofvogel een ei stelen van een gans. Zij verdedigde het ei, maar er zat al een gaatje in, dus helaas kon het ei niet gered worden. Na een wandeling van 5,7 km gaan we op weg naar de Admirals Arch, waar we de vuurtoren en de zeehonden kunnen aanschouwen. Vanaf hier rijden we een stukje terug naar de Remarkable Rocks. Geweldig grote en vreemde stenen op een plek die je niet zou verwachten. Ze doen hun naam zeker eer aan. Omdat we nog veel willen zien gaan we snel verder en belanden we na 10 km in een laan van bomen gevuld met koala’s. Volgens de mevrouw van het informatie centrum leven er tussen de twintig en dertig koala’s in dit gebied. Wij hebben er vijftien van gezien. Sommige zitten zo hoog in de boom dat je alleen hun achterwerk ziet. Een aantal hebben we leuk op de foto. Hier lopen ook kangoeroes rond en William zet er één vanaf een meter op de film.
Als laatste gaan we naar Seal bay om naar de Zeeleeuwen te kijken. Hier worden we voor 25 minuten aangeslagen voor 50 euro. Erg gastvrij was deze meneer niet in tegenstelling tot alle mensen die we tot nu toe zijn tegengekomen. Tot 17.00 uur zijn we hier gebleven om vervolgens zo snel mogelijk terug naar Penneshaw te rijden. Het wordt al schemerig als we achter een busje rijden van een touring operator. Hij moet vol in zijn remmen, omdat er een kangoeroe over de weg springt. Dat was even schrikken. Nu snappen we waarom we vandaag zoveel dode beesten langs of op de weg hebben zien liggen. We eten bij de haven nog een wrap en een stokbrood om vervolgens weer in te checken voor de terugreis van 19.30 uur. Om 20.45 uur komen we moe maar voldaan aan bij onze caravan.