Waffles on the road - Reisverslag uit Normanville, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Waffles on the road - Reisverslag uit Normanville, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Waffles on the road

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

19 Juli 2014 | Australië, Normanville

Daar gaat de wekker! O, nee, het is pas 5.30 uur. We worden gewekt door een vogel die een geluid maakt dat lijkt op een combinatie van een alarm en een ambulance. Hij vond een tak net naast ons raam blijkbaar erg fijn. Klaarwakker! We blijven toch maar sudderen en doezelen nog even weg. Om 8 uur ontbijten we. We reizen vandaag 400 km naar het westen. Geen activiteiten gepland, want er moeten weer wat wassen gedaan worden. Onderweg verandert het landschap continu. Van wijngaarden naar duinachtig gebied met bomen naar groene heuvels met schapen weer naar een bergachtig gebied met rotspartijen. We komen onderweg een strook met zwartgeblakerde struiken annex bomen tegen die afgelopen zomer zijn afgebrand. Rond 11 uur rijden we door een klein plaatsje Coonalpyn. Er staat een bord langs de weg, “homemade Liege waffels”. Dat konden we niet weerstaan. We draaien om en halen vier wafels. Heerlijk!
Snel weer in de auto, want nog 250 km te gaan. Dat lijkt nog heel dichtbij, maar bij Adelaide is het best druk op de weg en mag je maar 60 km per uur. We nemen nog een lunchpauze bij de Mac voor een koffie of thee. De broodjes eten we op de parkeerplaats op.
Het laatste stuk gaat voorspoedig en om 14.30 uur rijden we de camping op. We worden weer heel vriendelijk ontvangen en horen het uitgebreide verhaal van de camping eigenaresse aan. Bijna alle ontvangsten vertellen de eigenaren mega verhalen, die we eigenlijk niet willen horen. Het is allemaal goed bedoeld natuurlijk.
Cindy gaat snel naar de wasruimte en gooit 3 wasmachines vol, terwijl William en de meiden een boodschappenlijst maken. Melissa en William rijden even naar het dorp voor de boodschappen. Vandaag eten we maaltijdsalade en noodlesoep gemaakt door Melissa (met een klein beetje hulp van William).
Na het eten lopen we nog even over het strand, dat 30 meter van onze caravan ligt. Dat was weer een lekkere dag.

• 19 Juli 2014 - 16:20

Pia Kleij:

Hallo allemaal ,

Nou je heb er al weer veel kilometers opzitten William, wat een mooi landschap, en die wafels zien er ook lekker uit.
    Leuk hoor al die verhalen.