City Melbourne Shuttle - Reisverslag uit Melbourne, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu City Melbourne Shuttle - Reisverslag uit Melbourne, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

City Melbourne Shuttle

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

15 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Na een goede nachtrust in een heerlijk verwarmd bed staan we om 7.45 uur op. We nuttigen een goed stevig ontbijt en gaan om 9.15 uur met de auto richting binnenstad. We parkeren in de garage van de universiteit (12 dollar voor een hele dag, het kan dus nog wel voordelig). We konden eerst de betaalautomaat niet vinden, maar een vriendelijke Australische meneer wees ons de weg. Daarna lopend naar de bushalte van de City visitor shuttle bus. Deze bus rijdt in anderhalf uur door de stad en heeft 13 stops waar je in en uit kunt stappen zoveel je maar wilt. Wij beginnen bij stop 6. Bij stop 8 is de Queen Victoria Market. Dit is een grote overdekte markt met veel kleding, souvenirs, fruit, vlees, vis, groente en eettentjes. Daar hebben we souvenirs en een T-shirt gescoord. Als lekker tussendoortje nemen we een Spanisch Donut (dit zijn churros). Hier blijven we een uurtje en stappen weer in de bus, om direct bij halte 9 weer uit te stappen bij Harbour Town. Hier bevindt zich het Olympisch trainingscentrum van de wintersporters van Australië en de Londen eye in het klein. Verder is het een winkelcentrum en de haven. We lopen een aantal winkels binnen en nuttigen onze lunch. We lopen naar de volgende instapplaats en blijven zitten tot we bij de Queens bridge square komen. Hier is het Eureka gebouw met het uitkijkpunt op de 88ste verdieping. Hier zijn we niet ingegaan, maar hebben een kop koffie en thee gedronken. Terug bij de bushalte hebben we de bus net gemist. Melanie en William zoeken nog naar een geocaching schat. Deze was weggehaald door de vorige vinders. Weer in de bus door de royal botanic gardens, die in de winter gewoon kaal zijn, naar Federation square. Hier bezoeken we het Australian center for the moving image. Dit is een museum over film, tv, internet en games. Op zich best interessant, te weinig tijd om alles goed te bekijken. We wandelen verder naar China town, met onderweg nog een geocaching schat gezocht en gevonden. In China town hebben we sushi gegeten en daarna terug naar de bus. De buschaffeur die we ’s morgens als eerste hadden, was ook onze laatste. Hij bracht ons weer naar stop 6. In de bus vonden we nog een tasje van ene Barbara. De chauffeur heeft het meegenomen en doorgegeven aan het hoofdkantoor.
Thuis op de camping hebben Melanie en William het eten gemaakt. Salade met zelfgemaakte croutons en rijst met honing mosterd kipsaus (Honey Mostard Chicken) extra gevuld met champignons, ui en paprika. Na de koffie en het toetje spelen we een potje kaarten. De revanche van gisteren (William/Melanie hadden gisteren gewonnen).

• 15 Juli 2014 - 14:24

Wim Van Mameren:

Mooie foto's en een helder verslag. Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin.
    Cindy, heb je al gehoord, dat gisteren de Bos en Duinschool is afgebrand. Was zelfs op het journaal. Na de vakantie moeten ze een andere ruimte hebben.

• 15 Juli 2014 - 14:24

Wim Van Mameren: