Katoomba national park - Reisverslag uit Katoomba, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu Katoomba national park - Reisverslag uit Katoomba, Australië van William, Cindy, Melissa en Melanie Zoon - WaarBenJij.nu

Katoomba national park

Door: Cindy en William

Blijf op de hoogte en volg William, Cindy, Melissa en Melanie

09 Juli 2014 | Australië, Katoomba

Gisteren na een slopende dag om 19.00 uur naar bed gegaan. Hopend om de hele nacht meteen door te slapen, zodat we geen (of bijna geen) last zouden hebben van de yetlag. Heerlijk geslapen met een klein wakkermoment om 0.00 uur. Allebei klaarwakker, maar gewoon weer gaan liggen en weer verder pitten. Dan weer om 5.00 uur wakker. Nu waren we op tijd voor de voetbalwedstrijd van deze dag. Om 6.00 uur klaar met de radio aan, via internet. Na 5 minuten de eerste goal en wij horen geluid op de gang. Even gluren, daar zitten twee meiden in pyama naar de computer te staren. Voordat het tweede doelpunt te zien was op de computer was op de radio al te horen dat er gescoord was. Snel zaten we ook voor het beeldscherm, best gezellig met z’n vieren. Vol verwondering alle doelpunten zitten kijken. Dat was een goede start van de dag.
Na douche en ontbijt alles weer in de auto en op weg naar de Three Sisters. Melanie heeft een nieuwe hobby voor ons allen gevonden. Geocaching, dit is het zoeken naar “schatten” die door anderen zijn verstopt. Via de gps zoek je naar het punt en daar zoek je naar de schat. Er staat een hint, zodat je het kan vinden. Bij de Three Sisters moesten we zoeken naar een klein kokertje. De hint was dat het magnetisch was. Na een paar minuten zoeken vonden we een kattenkokertje met een papiertje erin. Daar hebben we naam en datum op gezet en weer terug gedaan. Nu even bij de informatiebalie gevraagd hoe we het beste konden lopen en daar gingen we. Wat een schoonheid van een natuur hier. De wandeltocht was best pittig. 1000 treden omlaag, geen echte trap maar natuurlijke treden, dan een wandeling over een smal pad door het regenwoud en toen weer omhoog via een andere trap. Boven aangekomen met een shuttle bus terug naar het beginpunt. Al met al toch 3 uur stevig getrippeld. Van de hostes in het guest house hadden we nog een paar plaatsen gekregen waar het mooi was om te kijken. Bij Blackheath was ook nog een geocaching plaats. Die moesten we wel zoeken, want deze was bij de MELstreet. Dat kan geen toeval zijn. Ook hier naam en datum ingevuld en weer netjes verstopt. We waren de 4e die deze schat hadden gevonden, want hij lag er pas vanaf juni.
Na nog twee hele mooie uitkijkpunten te hebben bezocht, Blackheath en Wentworth falls weer op weg naar de volgende slaapplaats. Onderweg boodschappen gedaan. Om 18.30 uur kwamen we aan in Ettalong beach. Hier gaan we 3 nachten slapen. Morgen om 6.00 uur zitten we in ieder geval voor de buis. Daarna staat Sydney op het programma.

• 22 Juli 2014 - 11:21

Diana Zoon:

Ben net terug van mijn eigen vakantie en ben nu jullie verslagen aan het lezen.
    Leuk hoor, het lijkt net of mijn vakantie nog een beetje langer door gaat.
    Zo te horen kunnen jullie de training die jullie in Nederland hebben gedaan dit jaar goed gebruiken op die lange wandelingen.